Sökning: "metacognitive awareness"
Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden metacognitive awareness.
11. Do I Teach What I Preach? A study on teachers’ beliefs and classroom practise for reading and reading strategies
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : To operate in our modern society an individual need to possess a well-rounded reading ability, and to know of and use reading strategies is crucial for learners to develop this ability. The present study sets out to explore the beliefs of Swedish English teachers regarding the significance of reading and reading strategies. LÄS MER
12. Gymnasieelevers metakognition och motivation för att förstå talad engelska : En jämförelse av elever som använder sin engelska utanför skolan och elever som inte gör det
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med innevarande studie är dels att belysa gymnasieelevers medvetenhet om hur de gör för att förstå talad engelska och hur denna medvetenhet samspelar med motivation,dels att åskådliggöra vilken betydelse det har för förståelse, motivation och förmåga att använda sin engelska utanför skolan. Genom en enkätundersökning av 132 gymnasieelever har jag kommit till slutsatsen att gymnasieelever, oavsett förmåga att förstå talad engelska, är väl medvetna om hurde gör detta och att de i hög grad drivs av inre motivation. LÄS MER
13. "Vadå, det är väl bara att sluta?"
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : The first of January 2018 an amendment of the Socialtjänstlag accrued stating that municipalities now have to provide care and treatment for individuals with a pathological gambling disorder. However in the spring of 2017 only 17 percent of the municipalities offered a specific treatment for gambling disorder. LÄS MER
14. Developing Strategic Thinking
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to improve the understanding of an educational intervention’s impact on the development of strategic thinking. To get a better understanding, this study examined the impact of the one-year Master’s programme International Strategic Management (ISM) and a metacognitive awareness module, on business students’ ability to think strategically. LÄS MER
15. Effects of a Metacognitive Approach to Teaching L2 Listening
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Metacognitive listening instruction is the method recommended to Swedish teachers by the Swedish National Board of Education (Skolverket) in a document authored by Lena Börjesson (2012) found in the commentary material to the steering documents. This method is based on a metacognitive pedagogical sequence of L2 listening instruction suggested by Vandergrift and Goh (2012). LÄS MER