Sökning: "metacognitive awareness"

Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden metacognitive awareness.

  1. 11. Do I Teach What I Preach? A study on teachers’ beliefs and classroom practise for reading and reading strategies

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :David Jansson; [2020]
    Nyckelord :explicit instruction; metacognitive awareness; reading; reading comprehension; reading strategies; socio-economic background; EFL ESL; teacher beliefs;

    Sammanfattning : To operate in our modern society an individual need to possess a well-rounded reading ability, and to know of and use reading strategies is crucial for learners to develop this ability. The present study sets out to explore the beliefs of Swedish English teachers regarding the significance of reading and reading strategies. LÄS MER

  2. 12. Gymnasieelevers metakognition och motivation för att förstå talad engelska : En jämförelse av elever som använder sin engelska utanför skolan och elever som inte gör det

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Annelie Sundström; [2019]
    Nyckelord :Metacognitive strategies; motivation; listening; English; Upper Secondary School; outside school; Metakognitiva strategier; motivation; hörförståelse; engelska; gymnasiet; utanför skolan;

    Sammanfattning : Syftet med innevarande studie är dels att belysa gymnasieelevers medvetenhet om hur de gör för att förstå talad engelska och hur denna medvetenhet samspelar med motivation,dels att åskådliggöra vilken betydelse det har för förståelse, motivation och förmåga att använda sin engelska utanför skolan. Genom en enkätundersökning av 132 gymnasieelever har jag kommit till slutsatsen att gymnasieelever, oavsett förmåga att förstå talad engelska, är väl medvetna om hurde gör detta och att de i hög grad drivs av inre motivation. LÄS MER

  3. 13. "Vadå, det är väl bara att sluta?"

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Wilhelm Kroge; Gabriella Nordström; [2018]
    Nyckelord :Awareness; normalization; risk- and protective factors; pathological gambling; gambling treatment;

    Sammanfattning : The first of January 2018 an amendment of the Socialtjänstlag accrued stating that municipalities now have to provide care and treatment for individuals with a pathological gambling disorder. However in the spring of 2017 only 17 percent of the municipalities offered a specific treatment for gambling disorder. LÄS MER

  4. 14. Developing Strategic Thinking

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Müller; Jasper Snijder; [2018]
    Nyckelord :Analytical Thinking; Cognitive Process Profile; Developing Strategic Thinking; Educational Intervention; Metacognitive Awareness; Strategic Thinking; Systems Thinking; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to improve the understanding of an educational intervention’s impact on the development of strategic thinking. To get a better understanding, this study examined the impact of the one-year Master’s programme International Strategic Management (ISM) and a metacognitive awareness module, on business students’ ability to think strategically. LÄS MER

  5. 15. Effects of a Metacognitive Approach to Teaching L2 Listening

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Tina Webb; [2017]
    Nyckelord :metacognition; metacognitive awareness; action research; teaching listening in L2;

    Sammanfattning : Metacognitive listening instruction is the method recommended to Swedish teachers by the Swedish National Board of Education (Skolverket) in a document authored by Lena Börjesson (2012) found in the commentary material to the steering documents. This method is based on a metacognitive pedagogical sequence of L2 listening instruction suggested by Vandergrift and Goh (2012). LÄS MER