Sökning: "mitt ekosystem"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden mitt ekosystem.
1. Designelement och märkningar inom kökssektionen : EN STUDIE AV KÖKETS FÖRBRUKNINGSVAROR KOPPLAT TILL HÅLLBAR KONSUMTION OCH PRODUKTION
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : Plastprodukter är ett stort miljöproblem, där en stor mängd fortfarande finns kvar i naturen och kan skada både marina djur och hela ekosystem. Kemikalier och tillsatser i plastmaterial utgör potentiella risker för både miljön och vår hälsa. LÄS MER
2. 3D-printing : För effektivisering av produkter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : In this report, my work on 3D-printing will be presented. This project is what constitutes my examination project in the education of industrial design engineering. 3D-printers are tools that have undergone great development in recent years. LÄS MER
3. Kanalplan : ett gestaltningsförslag för urban natur öster om Munksjön
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Detta examensarbete tar avstamp i det stadsomvandlingsprojekt som pågår kring de två sjöarna Munksjön och Rocksjön i Jönköpings kommun. Målet med arbetet är att utveckla ett gestaltningsförslag för den nya, av kommunen planerade, stadsdelen Öster Munksjön och dess nya centrala nod Kanalplan. LÄS MER
4. Life cycle assessment of coal based direct-reduced iron production in India
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The production of iron through direct reduction (Direct-Reduced Iron; DRI) involves the use of natural gas or coal to reduce iron ore to iron through carbothermic reactions at a temperature below its melting point, negating the need for a blast furnace as otherwise required. In India, around 25% of iron is produced through direct reduction. LÄS MER
5. Att få uppleva, känna och ta. Är biologiundervisning ute bra? En kvalitativ studie om hur lärare i årskurs 1-3 tillämpar utomhuspedagogik i sin biologi- och ekologiundervisning
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : yftet med denna studie var att ta reda på vilka erfarenheter ett urval lärare har gällande att använda sig av utomhuspedagogik i sin biologiundervisning. Valet av ämne är baserat på mitt tidigare examensarbete, där en forskningsöversikt gjordes över om biologiundervisning för- lagd utomhus har någon positiv inverkan på elevers lärande. LÄS MER