Sökning: "mitt ledarskap i klassrummet"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden mitt ledarskap i klassrummet.

  1. 1. Att bygga broar mellan olika professioner - en studie om samverkan kring arbete med barn i språklig sårbarhet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Beata Tarczynska; [2019]
    Nyckelord :dialogism; lärmiljö; kommunikation; organisation; samarbete; relationer; språklig sårbarhet;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractBeata Tarczynska (2018). Att bygga broar mellan olika professioner- en studie om samverkan kring arbete med barn i språklig sårbarhet. Specialpedagogiska programmet, Lärande och Samhälle, Skolutveckling och Ledarskap, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Relationskompetens En kvalitativ studie om hållbar lärandemiljö och ledarskap inom ämnet matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Virgil Ibis; [2019]
    Nyckelord :Relation;

    Sammanfattning : Följande uppsats behandlar klassrummet som en arena för elevers lärande. I uppsatsen presenteras begreppet hållbar lärandemiljö som innebär klassrumsklimat där lärare arbetar med ett längre tidsperspektiv i åtanke dvs hur ett gott klassrumsklimat kan upprätthållas. LÄS MER

  3. 3. Flerspråkiga elever med språklig sårbarhet och grammatiska svårigheter- hur kan vi bedöma och hjälpa på rätt sätt?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Teresa Laurisch; [2018]
    Nyckelord :Flerspråkighet; Grammatik; Intervention; Processbarhetsteori; Språkstörning;

    Sammanfattning : Laurisch, Teresa (2018). Flerspråkiga elever som uppvisar grammatiska svårigheter- hur kan vi bedöma och hjälpa på rätt sätt? Speciallärarprogrammet med inriktning grav språkstörning, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  4. 4. Lärares syn på disciplin, ordning och ansvar i klassrummet: Sverige respektive Ryssland

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Karina Asoyan; [2013]
    Nyckelord :ansvar; disciplin; ledarskap; ordning; Ryssland; Sverige;

    Sammanfattning : Syftеt mеd mitt аrbete är аtt undersökа lärarеns syn på disciplin, ordning och ansvar i klassrummet. Examеnsarbete är jämförandе studiе оm hur lärаrer i оlika ländеr nämligеn Ryssland och Svеrige sеr på begrеpp disсiplin och ordning i skolа. LÄS MER

  5. 5. Ledarskapets betydelse för gruppdynamiken i klassrummet

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Christine Månsson; [2012]
    Nyckelord :Gruppdynamik; barns sociala samspel; ledarskap; au;

    Sammanfattning : Att fundera och reflektera kring sitt eget ledarskap och hur det kan påverka klassen man som pedagogarbetar i är otroligt viktigt eftersom man i sin lärarroll alltid har på sitt ansvar att vara en god ledare.Mitt intresse för olika ledarskapsstilar började för något år sen då jag arbetade i en klass som haftoturen med flera ledarbyten. LÄS MER