Sökning: "mobila betalningar"
Visar resultat 26 - 30 av 34 uppsatser innehållade orden mobila betalningar.
26. Säkerhetsstandard för ett mjukvarubaserat säkerhetselement
Kandidat-uppsats, KTH/Radio Systems Laboratory (RS Lab)Sammanfattning : Researchers today anticipate that in the near future, the majority of the owners of a smartphone will use it as a wallet, i.e. for contactless payment. The technology that enables contactless payment today is “Near Field Communication” (NFC), which is increasingly embedded in smartphones. LÄS MER
27. WyWallet - Variabler som påverkar användarnas acceptans mot WyWallet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : SMS-betalningar var fram till den första februari 2013 en mobil betalmetod på frammarsch i Sverige då det var den mest använda mobila betalningsmetoden. I augusti 2010 infördes krav på att företag som erbjuder betaltjänster måste ha tillstånd från Finansinspektionen. LÄS MER
28. Upphandling av en e-tjänst i offentlig sektor : En fallstudie av ÖstgötaTrafiken och införandet av en mobil e-tjänst
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Offentliga e-tjänster ska syfta till att förenkla ärenden, för verksamheten, men framförallt för dess användare. Det finns dock offentliga e-tjänster efter vars införande denna effektivisering inte skett. LÄS MER
29. Viktiga faktorer för användandet av mobila betalningar
Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFMSammanfattning : Sammanfattning Bara de senaste åren har det lanserats ett flertal nya betalningstjänster för mobiltelefoner, men ingen har fått det genomslag som förväntades. Varför tar inte konsumenterna till sig dessa lösningar? Denna studie lyfter fram faktorer som har direkt påverkan för användandet av dessa nya tekniker. LÄS MER
30. Strategival vid standardkrig - En fallstudie på den svenska mobila betalningsmarknaden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur ett företags branschursprung och interna styrkor påverkar dess strategier när de går in i ett standardkrig. Studien tar en abduktiv ansats där en fallstudie genomfördes med hjälp av semistrukturerade intervjuer på den svenska mobila betalningsmarknaden. LÄS MER