Sökning: "moment marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 73 uppsatser innehållade orden moment marketing.

  1. 1. Eye-tracking Technology for Interactive Experiences in Digital Signage within Retail from a Marketing Perspective

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Oskar Alfredsson; Tekla Hjärtstam; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Eye-tracking is a prominent subject with a diverse range of applications. Although the technology is primarily optimized for stationary environments, ongoing technological progress present additional market prospects. LÄS MER

  2. 2. Förbesiktningar och försäkringar för dolda fel - till nytta för vem?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Rikard Ibrahim; Drilon Hajdari; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Förbesiktningar med försäkringar för dolda fel är frekvent förekommande tilläggstjänster idag i samband med fastighetsöverlåtelser. Det allmänna antagandet har ofta förefallit vara att sådana tilläggsavtal ska betrygga avtalsparterna med hänseende till jordabalkens dispositiva och stundtals grumliga felregler som kan ge fog för skilda tolkningar i samband med felansvarsbedömningar. LÄS MER

  3. 3. ”To Tiktok or not” : Tiktoks användbarhet hos svenska museer för att tilltala Generation Z

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Matilda Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Social media; TikTok; Generation Z; Museology; sociala medier; TikTok; Generation Z; museologi;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate to what extent Swedish museums perceives TikTok as a useful social media application to reach Generation Z (Gen Z), the essay additionally examines how young people are influenced by social media in relation to museums. To examine this, two different surveys were conducted, one dedicated to museums in Sweden, the other to Gen Z. LÄS MER

  4. 4. Delivering Non-verbal Cues in Virtual Meetings : A Qualitative Study of How to Alleviate Online Trust-building Dilemmas in Sales Meeting Context

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Xinyao Feng; [2022]
    Nyckelord :Design; Virtual Meetings;

    Sammanfattning : This paper started by asking the core question of why trust-building is hard in virtual meetings. Theories about "what is trust?" are drawn from the literature on interpersonal trust and trust in the business and marketing academic field. LÄS MER

  5. 5. Kundupplevelsen vid reklammusik : Känslor, tankar och attityder som uppstår vid reklammusik

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Stina Axén; Amanda Holm; [2022]
    Nyckelord :advertising music; customer experience; value process; competitive advantages; music tempo; feelings; thoughts; attitudes; reklammusik; kundupplevelse; värdeprocess; konkurrensfördelar; musiktempo; känslor; tankar; attityder;

    Sammanfattning : Konsumenter exponeras för 2000 reklammeddelanden dagligen men lägger bara märke till fåtal av dem. Musik har en värdefull position i reklam som företag kan använda för att sticka ut i reklambruset. LÄS MER