Sökning: "multimodal interaction"
Visar resultat 16 - 20 av 101 uppsatser innehållade orden multimodal interaction.
16. Bråkar ordet? : En läromedelsanalys av matematikböckers användning av ord och begrepp för att beskriva bråk
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Inom matematik har bråk definierats som ett av de svåraste områdena att lära sig. En stor del av att förstå och räkna med bråk är att förstå begreppen som används inom matematik. LÄS MER
17. "Man leker men man lär sig samtidigt" : Elevers upplevelser av pedagogiskt drama i SVA-undervisningen på grundläggande nivå inom vuxenutbildningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Gruppdynamik, självkänsla, motivation och läslust är några av de grundstenar sompositiva upplevelser av andraspråksinlärning bygger på (Gass & Selinker, 2008)(Löthagen & Staff, 2009). Min intention är att undersöka huruvida pedagogiskt dramaintegrerat i svenska som andraspråksundervisningen, kan användas som verktyg för attuppnå dessa förutsättningar. LÄS MER
18. Laughing til' I'm dead : A qualitative study of emojis in laughable contexts
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Since 1990, the usage of emojis has increased and become a part of our everyday communication.The ambiguous nature of emojis has been shown by multiple previous studiesbut there is a qualitative gap in research of what the meaning of these emojis are. LÄS MER
19. Embodying Balenciaga's 'Afterworld' : Immersive and Experiential Transmedia Storytelling in the Attention Economy
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : In today’s ‘attention economy’, it seems insufficient to just offer products. Instead, it is crucial to provide the audience with deep, affective emotions and embodied experiences. This seems to be especially true for the fashion and lifestyle sector. LÄS MER
20. Theory of Mind i en narrativ aktivitet : Hur påverkar digitala media och bokläsning barns ToM-förmåga?
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för biomedicinska och kliniska vetenskaperSammanfattning : I dagens samhälle har användning av digitala medier ökat drastiskt och i fler områden. Användning av mobila pekskärmenheter har ökat successivt hos småbarn och förskolebarn, och åldern när barn först exponeras till dessa enheter har minskat. LÄS MER