Sökning: "musik digital distribution"

Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade orden musik digital distribution.

  1. 11. Leaf Project - A book streaming platform : Infrastructure

    Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Sebastian Galiano Molina; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : During the 21st century, humans have begun to have digital books and use in digital form most of their information, be this: image, sound, or printed materials. Some of these efforts have had great success. For images, the new digital cameras brought lots of new features, such as reduced physical size, higher quality, and error correction. LÄS MER

  2. 12. Digital distribution av musik - Framgångsfaktorer för internetbaserade musiktjänster

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik; Lunds universitet/Ekonomihögskolan

    Författare :Gustav Linderup; Fredrik Lidholt; Jan Ogrodowczyk; [2010]
    Nyckelord :SCOT; TAM; TPB; internetbaserade musiktjänster. Upplevd nytta och användarvänlighet med modern teknik. Sociala faktorer som påverkar val av musiktjänst.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : I samband med att tekniken och användartraditionen rör sig mer mot musik via internet uppstår det nya musiktjänster, ofta använder de sig av olika affärsmodeller som ger spridda resultat. Vi ville undersöka de olika framgångsfaktorerna som finns bakom de etablerade musiktjänsterna. LÄS MER

  3. 13. Ettor och nollor i skivbolagsbranschen : Om oberoende skivbolags förändrade roller i en bransch starkt påverkad av Internet

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Thomas Forsberg; Markus Karlsson; [2010]
    Nyckelord :Internet; innovationsgrad; skivbolag; distribution; distributionskanal; musik;

    Sammanfattning : Föreliggande uppsats behandlar hur oberoende skivbolags roll i distributionskanalen för musik påverkas av Internet. Syftet är att studera hur oberoende skivbolags roll imusikindustrin påverkas då musikbranschens innovationsgrad tilltar och digital musikförsäljning ökar sin andel av den totala musikförsäljningen. LÄS MER

  4. 14. Varför betala?: En uppsats om varför vissa betalar för musik och andra inte

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Hannah Gustafsson; Sofie Sagfossen; [2009]
    Nyckelord :public good; music; theory of planned behavior; ethics; filesharing;

    Sammanfattning : The end of the 20th century brought a dramatic change to the music industry. The then predominant models for music consumption and sales were forever altered when the possibility to distribute music over the internet emerged. It has now become evident that it is virtually impossible to stop the distribution of digital music files. LÄS MER

  5. 15. "Hur känd kan jag bli på fem veckor?" : En studie om distribution av musik via Internet.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Mikael Sjöberg; [2009]
    Nyckelord :MySpace; YouTube; Long Tail; Freemium.;

    Sammanfattning : Internet and the digital channels for distribution have meant big changes for the musicindustry. The physical record that has been symbolising this market for a long time is slowlybeing replaced by digital based music. The technical progress during the last ten years has ledto a democratization of music production. LÄS MER