Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Text Classification using the Teacher- Student  Chatroom Corpus

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Marcus Österberg; [2023]
    Nyckelord :Chatbot; NLP; Deep learning; BERT; Data quality; Chatbots; språkteknologi; djup inlärning; BERT; Datakvalité;

    Sammanfattning : Advancements in Artificial Intelligence, especially in the field of natural language processing have opened new possibilities for educational chatbots. One of these is a chatbot that can simulate a conversation between the teacher and the student for continuous learner support. LÄS MER

  2. 2. Place-based education through partnerships between teachers and local actors : A nested case study exploring encounters between primary school teachers and local actors within the local wood industry in the Regional Natural Park of Gruyère Pays-d'Enhaut, Switzerland

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Carole Chappuis; [2023]
    Nyckelord :Place-based education; partnership; Environmental and Sustainable Education; experiential learning; Cultural Historical Activity Theory;

    Sammanfattning : This nested case study inquires about the partnership between primary school teachers and local actors within the wood industry to perform a place-based educative lesson in the Swiss region of Gruyère Pays-d’Enhaut. Five different cases relate the encounter between a teacher and a local actor and enable the description of the particularities and outcomes of such partnerships. LÄS MER

  3. 3. Task-agnostic knowledge distillation of mBERT to Swedish

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Added Kina; [2022]
    Nyckelord :Natural Language Processing; Transformers; Knowledge Distillation; BERT; Multilingual Models; Cross-Lingual Transfer; Naturlig bearbetning av språk; Transformatorer; Kunskapsdestillation; BERT; Flerspråkiga modeller; Tvärspråklig inlärningsöverföring;

    Sammanfattning : Large transformer models have shown great performance in multiple natural language processing tasks. However, slow inference, strong dependency on powerful hardware, and large energy consumption limit their availability. LÄS MER

  4. 4. Naturvetenskaplig undervisning med flerspråkiga elever : En kvalitativ ansats med fokus på naturvetenskaplig undervisning för flerspråkiga elever utifrån ett transspråkande perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Rebecka Holmberg; [2022]
    Nyckelord :naturvetenskap; begrepp; transspråkande; flerspråkiga elever; modersmål;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersöka hur lärare upplever den naturvetenskapliga undervisningen för flerspråkiga elever genom att besvara forskningsfrågorna: På vilket/vilka sätt arbetar läraren för att undervisa i naturvetenskap för flerspråkiga elever? Hur upplever lärare att flerspråkiga elevers ordförråd i svenska hämmar den naturvetenskapliga ämnesförståelsen? Studien baserades på semi-strukturerade intervjuer med fem verksamma lärare i åk 4–6. Studien vilar på teorin om ett transspråkande arbetssätt där elevens modersmål ses som en resurs för språk- och kunskapsutveckling i de naturvetenskapliga ämnena. LÄS MER

  5. 5. Samverkan mellan bibliotekarie och lärare kring elever med dyslexi : En intervjustudie av fyra bibliotekariers erfarenheter kring elever med dyslexi och samverkan med lärare kring dyslektiska elever  

    Kandidat-uppsats, Lärarutbildningen

    Författare :Ann Levander; [2010]
    Nyckelord :Dyslexia; compensatory aids - alternative tools; librarians; collaboration; Dyslexi; kompensatoriska hjälpmedel - alternativa verktyg; bibliotekarie; samverkan;

    Sammanfattning : This research focus on key groups; students with dyslexia, librarians and teachers, and interaction between these two professional groups regarding students with dyslexia. In searching for the exchange of knowledge and experience to meet dyslexic students needs, I have in this study turned the attention to librarians and their experiences with students with dyslexia. LÄS MER