Sökning: "nurturing conversations"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden nurturing conversations.

  1. 1. Konsten att hantera svåra samtal : HR-praktikers upplevelser av disciplinära och omvårdande samtal

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi

    Författare :Elsa Andersson; Emma Eriksson; [2024]
    Nyckelord :Difficult conversations; disciplinary conversations; nurturing conversations; HR; workplace; Svåra samtal; disciplinära samtal; omvårdande samtal; HR; arbetsplats;

    Sammanfattning : Svåra samtal på arbetsplatsen handlar ofta om disciplinära och omvårdande samtal. Dessa hålls mellan chef och medarbetare men stöttas oftast av en HR-praktiker för att leda samtalet. HR-praktikens roll i samtalet kan handla om att strukturera samtalet, stötta chefen och hantera motreaktioner från den berörda medarbetaren. LÄS MER

  2. 2. Vård vid livets slut : En systematisk litteraturstudie baserat på sjuksköterskors upplevelser

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Ida Landgren; Wilma Andersson; [2021]
    Nyckelord :Emotional engagement; experience; nurses; palliative care.; Känslomässigt engagerad; palliativ vård; sjuksköterskor; upplevelser;

    Sammanfattning : Background: Patients who are cared for at the end-of-life may be in need of support and to become involved in care and treatment. Communication between patients, relatives and healthcare professionals is central to be able to alleviate suffering for patients. Aim: To describe nurses' experiences of caring at the end-of-life. LÄS MER

  3. 3. "Eleverna ska lära sig för samhället" : En kvalitativ studie av mellanstadielärares uppfattningar gällande undervisning om elevnära samhällsfrågor

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Johanna Johansson; [2019]
    Nyckelord :Social issue; social science; democratic education; social science teacher; teaching; Samhällsfrågor; samhällskunskap; demokratifostran; samhällskunskapslärare; undervisning;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie som syftar till att undersöka hur mellanstadielärare, verksamma inom ämnet samhällskunskap, resonerar kring kunskapsområdet samhällsfrågor och mer specifikt elevnära samhällsfrågor. Vidare undersöks lärares uppfattningar av undervisning i elevnärasamhällsfrågor och hur det arbetet kan kopplas till skolans demokratifostransuppdrag. LÄS MER