Sökning: "olika reklam medium"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden olika reklam medium.

  1. 1. Sexualitet & Normer : En kvalitativ textanalys över hur den tidigmoderna sexualiteten manifesteras i nutida folkbildande sammanhang

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Unn Nilsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur förmodern sexualitet manifesteras i samtida folkbildande historiekulturella sammanhang. Syftet till att bedriva en studie baserat på samtida historiekulturella manifestationers perspektiv på förmodern sexualitet är framför allt lärares ökade krav på att reflektera och samtala kring frågor som rör sexualitet, identitet och samtycke, men studiens syfte utgår även från ett historiedidaktiskt perspektiv där estetiska lärprocesser lyfts fram som särskilt intressanta med avseende på individers förmåga att resonera och diskutera kring sex, samlevnad, samtycke och identitet. LÄS MER

  2. 2. Attityd till annonser i podcast : En komparativ undersökning av konsumenters attityd till annonsering i podcast

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Isabella Johannesson; William Neem Laahanen; [2018]
    Nyckelord :Podcast; attityd; trovärdighet; tydlighet; annonsering; traditionell reklam; invävd reklam; native advertising;

    Sammanfattning : Podcast is an audio medium that has recently evolved at a rapid pace and is a phenomenon that attracts new listeners every day. Because of this, it becomes interesting for companies to advertise in the forum. LÄS MER

  3. 3. Intersektionalitet och simulerad historia : En intersektionell studie av det historiska samhället i Assassin’s Creed

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Jacob Elfwing; David Morin; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Historia finns överallt i samhället. Den möter oss passivt genom monument, byggnader och våra medmänniskor. Vi möter den också aktivt förmedlad i olika mediekanaler i form av reklam, undervisning och underhållning. LÄS MER

  4. 4. Inbound Marketing Tillvägagångssätt för företag att marknadsföra sig över internet : En kvalitativ studie inom näthandeln

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Marie Bertelsen; Robin Westermark; [2017]
    Nyckelord :Inbound Marketing; Inbound Marketing Process; Search Engine Optimization SEO ; Social Media; Web Mining Technique.; Inbound Marketing; Inbound Marketing Process; Social Media; Sökmotors Optimering SEO ; Web Mining Teknik.;

    Sammanfattning : Under den senaste tiden har konsumenternas köpbeteende förändrats. Detta beror dels på att de tenderar i större grad att ignorera den reklam de får till sig och dels på grund av utvecklingen av Internet. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring riktat till barn : Barns skydd vid marknadsföring via Internet

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emelie Bernhardsson Vennberg; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utreda om det föreligger en inkonsekvens mellan lagar och regelverk vad gäller skyddet för barn vid marknadsföring. Utgångspunkten i arbetet tar sikte på Internet som medium för att utreda om tydligare regler behövs på området. LÄS MER