Sökning: "olika typer av marknader"

Visar resultat 6 - 10 av 50 uppsatser innehållade orden olika typer av marknader.

  1. 6. Paketering av tequila : Vilka typer av representationer förekommer i paketeringen och marknadsföringen av tequila i Mexiko, USA och Sverige och vad säger det om respektive marknader?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Ossian Gynther; [2022]
    Nyckelord :Graphic design; marketing; representation; semiotic analysis; tequila; Grafisk design; marknadsföring; representation; semiotisk analys; tequila;

    Sammanfattning : Denna studie är en visuell semiotisk analys av tre olika märken av tequila i tre olika länder och hur deras flaskor presenteras och representeras visuellt. Studien tittar på de mest sålda tequilaflaskorna i respektive land och genom det kanske man förstår vad det säger om det landet och deras förhållande till tequila men även Mexiko. LÄS MER

  2. 7. Dras alla konsumenter över samma kam? : Svenska företags utformning av marknadsföringsstrategier på den internationella marknaden.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Tova Engman; Axel Tisell; [2021]
    Nyckelord :Anpassning; standardisering; cross-cultural marketing; marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : Standardisering och anpassning är två marknadsföringsstrategier som flitigt debatterats under decennier bland forskare. Begreppet standardisering innebär att ett företag väljer att utforma sin marknadsföring på samma sätt genom flera kanaler och på flera marknader. LÄS MER

  3. 8. Private Equity Bakom Kulisserna : En kvalitativ studie om PE-bolags värdehöjande åtgärder inom portföljbolagens sälj- och marknadsfunktion

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Elias Jönsson; Johan Persson; [2021]
    Nyckelord :Private Equity;

    Sammanfattning : Private Equity (PE-bolag) är en företagsform som under årtionden bevisats framgångsrik i att köpa upp, förädla och sedan sälja företag. Kortfattat samlar PE-bolagen in kapital i en fond som efter en ungefärlig 10-årsperiod ska återbetalas med avkastning till investerarna. LÄS MER

  4. 9. Borta bra men hemma bäst? : En studie om hur Stora Enso arbetar med Gender Diversity Management i relation till nationell kultur

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amina Duderija; Karlsson Frida; [2020]
    Nyckelord :Gender Diversity Management; International Human Resource Management; Nationell kultur; Jämställdhet; Industri;

    Sammanfattning : Trots att industrin står för hela 20 % av den totala sysselsättningen i Sverige, utgörs 80 % av branschens anställda av män. I denna kvalitativa studie av det multinationella företaget Stora Enso, undersöktes företagets arbete med Gender Diversity Management på marknader med olika typer av nationell kultur. LÄS MER

  5. 10. Klientinflytande vid bostadsvärderingar

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Olivia Wilsson; Annie Ivarsson; [2020]
    Nyckelord :Client influence; property valuation; Klientinflytande; fastighetsvärdering;

    Sammanfattning : En fastighetsvärdering är en komplex process som innebär att fastighetsmäklaren bör samla in nödvändig och relevant information om fastigheten och marknaden, samt agerar oberoende och inte utsätts för påtryckningar från omgivningen. Ett fenomen som då kan uppstå är klientinflytande, vilket innebär att klienten försöker påverka fastighetsmäklaren att justera värderingsbeslutet. LÄS MER