Sökning: "olika typer av marknader"

Visar resultat 11 - 15 av 50 uppsatser innehållade orden olika typer av marknader.

  1. 11. Skapa förväntan - Mer än ett PR-trick : Hur företag skapar förväntan innan premiär i en digital kontext för produkter och tjänsters framgång.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lars Jarkell; Moa Ullmark; [2019]
    Nyckelord :Anticipation; Launch Strategy; Trust; Social Media; Targeted Communication; Förväntan; Lanseringsstrategi; Förtroende; Sociala medier; Riktad kommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att öka förståelsen för hur företag arbetar med strategi och taktik för att skapa förväntan på marknader innan en produkts premiär. Hur det går till när förväntan skapas innan produktpremiär, utan att det slår över och får negativa konsekvenser för produkten eller tjänsten, är ett område som kan anses vara outforskat. LÄS MER

  2. 12. Price Impact and Venue Dependence

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Lukas Molander; [2019]
    Nyckelord :Price Impact; micro-price; MiFID II; venue dependence; toxicity; financial mathematics; statistics; Prispåverkan; micro-pris; MiFID II; handelsplatsberoende; finansiell matematik; statistik;

    Sammanfattning : The equity trading of today is fragmented across regulated markets (RMs) and multilateral trading facilities (MTFs). Despite being legally very similar Busch (2017), market participants have reported that they attract different types of traders. Market dynamics arise from the interactions between all market participants (agents) Kyle (1985). LÄS MER

  3. 13. Evaluating rain removal image processing solutions for fast and accurate object detection

    Master-uppsats, KTH/Mekatronik

    Författare :Tugay Köylüoglu; Lukas Hennicks; [2019]
    Nyckelord :object detection; failure modes; autonomous vehicles; objektigenkänning; felmodell; autonoma fordon;

    Sammanfattning : Autonomous vehicles are an important topic in modern day research, both for the private and public sector. One of the reasons why self-driving cars have not yet reached consumer market is because of levels of uncertainty. This is often tackled with multiple sensors of different kinds which helps gaining robust- ness in the vehicle’s system. LÄS MER

  4. 14. Key Business Services within Open Innovation Collaboration between Startups and large established Firms : A multiple case study of the value offering of Swedish corporate accelerators and incubators from a startup perspective

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Houda Abu Zeid; Tanya Syed; [2019]
    Nyckelord :Open innovation; startup; outside-in model; corporate accelerator; accelerator program; corporate incubator; incubation hub; Öppen innovation; startups; outside-in model; företagsaccelerator; acceleratorprogram; företagsinkubator; inkubationsnav;

    Sammanfattning : Open innovation is a term that has become popularised over the years, due to changes in how business is done as a result of globalisation and digital transformation. Efforts are being made by incumbent companies to collaborate with external parties to a greater extent, and at the same time, the startup landscape has contributed with new technologies and innovations that in some cases have disrupted markets. LÄS MER

  5. 15. Effektualitet som strategi : en studie om svenska tech startups

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Patricia Patoka; Madelene Gevert; [2018]
    Nyckelord :effectuation; startup; tech; strategier; marknadsinträde; processer; entreprenörskap;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker strategier vid marknadsinträde för startups och vilka resultat det ger i olika delar av processen. Teoridelen fokuserar på strategin effektualitet som lyfter vikten av relationer, flexibilitet och experimentering. LÄS MER