Sökning: "olika typer av marknader"
Visar resultat 11 - 15 av 50 uppsatser innehållade orden olika typer av marknader.
11. Skapa förväntan - Mer än ett PR-trick : Hur företag skapar förväntan innan premiär i en digital kontext för produkter och tjänsters framgång.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att öka förståelsen för hur företag arbetar med strategi och taktik för att skapa förväntan på marknader innan en produkts premiär. Hur det går till när förväntan skapas innan produktpremiär, utan att det slår över och får negativa konsekvenser för produkten eller tjänsten, är ett område som kan anses vara outforskat. LÄS MER
12. Price Impact and Venue Dependence
Master-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : The equity trading of today is fragmented across regulated markets (RMs) and multilateral trading facilities (MTFs). Despite being legally very similar Busch (2017), market participants have reported that they attract different types of traders. Market dynamics arise from the interactions between all market participants (agents) Kyle (1985). LÄS MER
13. Evaluating rain removal image processing solutions for fast and accurate object detection
Master-uppsats, KTH/MekatronikSammanfattning : Autonomous vehicles are an important topic in modern day research, both for the private and public sector. One of the reasons why self-driving cars have not yet reached consumer market is because of levels of uncertainty. This is often tackled with multiple sensors of different kinds which helps gaining robust- ness in the vehicle’s system. LÄS MER
14. Key Business Services within Open Innovation Collaboration between Startups and large established Firms : A multiple case study of the value offering of Swedish corporate accelerators and incubators from a startup perspective
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Open innovation is a term that has become popularised over the years, due to changes in how business is done as a result of globalisation and digital transformation. Efforts are being made by incumbent companies to collaborate with external parties to a greater extent, and at the same time, the startup landscape has contributed with new technologies and innovations that in some cases have disrupted markets. LÄS MER
15. Effektualitet som strategi : en studie om svenska tech startups
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats undersöker strategier vid marknadsinträde för startups och vilka resultat det ger i olika delar av processen. Teoridelen fokuserar på strategin effektualitet som lyfter vikten av relationer, flexibilitet och experimentering. LÄS MER