Sökning: "online shopping behaviour"
Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade orden online shopping behaviour.
1. Konsumentbeteenden och hållbarhet. En kvalitativ studie av hur konsumentbeteenden påverkar hållbarhetsaspekterna av online försäljning av kosmetiska produkter, inklusive returer
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The ever-growing e-commerce brings many opportunities for society's consumers and businesses. Digitization has strongly contributed to these opportunities and has, among other things, facilitated the search for information and increased the range for the customer. LÄS MER
2. Adapting to Change: How COVID-19 Shaped Online Consumer Behavior A comparative study between the United Kingdom and Sweden aimed at analysing consumption variations in online shopping and online gambling.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistikSammanfattning : The purpose of this study is to investigate the impact of the COVID-19 pandemic on online shopping and online gambling, as well as the differences between Sweden and the United Kingdom. Both social isolation and online consumption habits have been significantly impacted by the pandemic. LÄS MER
3. Research on marketing strategies for apparel FMCG brands based on young female consumer purchasing behaviour
L1-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: In today's fast-paced and highly competitive marketplace, Fast Moving Consumer Goods (FMCG) brands must create a strong competitive advantage in one way to achieve this is to understand and cater to the needs, preferences and behaviors of their target consumers.In case of apparel FMCG brands, young women are an important demographic group as they make up a large portion of the consumer market. LÄS MER
4. The Role of Moral Emotions in Sustainable and Unsustainable Fashion Consumption: A Swedish Consumer Perspective
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: The comfort of buying online satisfies consumers more than the traditional way of shopping in stores. Buying fashion online is highly influenced by consumers' fashion consciousness and their personal values which enhances the willingness and dependence to buy new products. LÄS MER
5. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER