Sökning: "organic packaging design"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden organic packaging design.
1. Grön, grönare, greenwashing : En kvalitativ textanalys av hur greenwashing uttrycks i förpackningsdesign
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Medan många företag ställer om till grön produktion och marknadsför dessa gröna initiativ, utnyttjar vissa företag denna trend genom greenwashing, vilseledande marknadsföring som inte håller det som lovas. Trots att greenwashing är ett allvarligt problem för samhälle, företag och individ, finns väldigt lite forskning, specifikt kring greenwashings visuella uttryck, eller executional greenwashing. LÄS MER
2. Packaging Design in Ecological Face Creams : How to represent an ecological face cream on the Swedish market
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Background Advances in technology resulted in a transition to mass production of goods. This signified an increase in packaging demands, as well as the need for packaging to stand out. The usage of graphic design can make a packaging sell a product and it is vital to a company. LÄS MER
3. Fractionation of Wheat Bran for Utilisation in Biorefinery
Master-uppsats, Lunds universitet/Kemiteknik (CI)Sammanfattning : Wheat bran is a by-product from the production of wheat flour. Nowadays wheat bran is mostly used as feed for animals, in the food and baking industry or it is simply burned in open air. LÄS MER
4. Eko(logiskt)? : – En multimodal kritisk diskursanalys av ICAs ekologiska livsmedelsförpackningar.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The purpose of this paper is to study how ICA construct ecologically through their organic food packaging. Multimodal Critical Discourse Analysis (MCDA) is used to analyze the semiotic resources existing on food packaging, as well as identify underlying power and ideological conditions. LÄS MER
5. Att vara ekologisk : En kvalitativ studie om hur konsumenter ser på ekologiska förpackningar
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Det är sedan tidigare konstaterat att förpackningens visuella utformning är ett viktigt marknadsförings- och positioneringsverktyg och används för att kommunicera varumärken. Den visuella utformningen är särskilt viktig på förpackningar till lågengagemangsprodukter då tidigare forskning visat att konsumenter ofta väljer förpackningar baserat på deras utseende. LÄS MER