Sökning: "out-of-class"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet out-of-class.

  1. 1. Challenges and strategies of teaching swedish to low – literacy skilled immigrants

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Saba Monirzadeh; [2023-06-21]
    Nyckelord :Low-literate adult; teaching challenges; Swedish for Immigrants; Teaching strategies;

    Sammanfattning : Aim: The present study aims to investigate the challenges SFI teachers face when teaching basic Swedish to low-literacy skilled immigrants, and the strategies they implement to teach these groups. Particularly, this study looks for any indications of Vygotsky’s sociocultural theory (SCT) in the teaching methods used while teaching SFI to individuals who lack literacy. LÄS MER

  2. 2. Design and Evaluation of an E-learning Platform to support Active Learning

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Programvara och system

    Författare :Emma Algotsson; [2021]
    Nyckelord :Active learning; E-learning; web design; soft skills; motivation; engagement; learning; UX;

    Sammanfattning : Engineering students at Linköping University are given the opportunity to improve their soft skills through the course Professionalism for Engineers. Soft skills are becoming more and more important in succeeding professionally as well as personally, especially among engineering students, who are more used to improving their hard skills. LÄS MER

  3. 3. Los textos narrativos como instrumento didáctico en la enseñanza del español como lengua materna en Suecia

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Romanska och klassiska institutionen

    Författare :Sandra Viviana Castillo Rengifo; [2021]
    Nyckelord :Literature; narrative texts; mother tongue; motivation; language acquisition;

    Sammanfattning : This research addresses the issue of narrative texts in the teaching of Spanish. Narrative texts and literature in general can be instruments of great value teaching and learning a language when used appropriately. Therefore, it is interesting to know how teachers use this didactic tool and how narrative texts can motivate students. LÄS MER

  4. 4. Digitala medier i engelskundervisningen för årskurs 4-6 : En uppsats om hur undervisning med digitala medier kan påverka elevers inre motivation att lära sig engelska

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :David Fredriksson; [2020]
    Nyckelord :Intrinsic motivation; English teaching; digital media; English coursebooks; out-of-class learning; Inre motivation; Engelskundervisning 4-6; Digitala medier; engelska läroböcker; fritidsengelska;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to examine how digital media are used during English teaching in Sweden for students in grades 4-6. The reason is that students in those grades practice a lot of English out of class, especially when they use different digital medias such as computer games, TV-shows, YouTube etcetera. LÄS MER

  5. 5. "De har med sig kunskaper i engelska som jag inte gett dem" : Lärares syn på extramural engelska

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Språk-, litteratur- och mediedidaktik

    Författare :Amanda Link; [2017]
    Nyckelord :out-of-class English; extramural; English education; English as a second language; fritidsengelska; extramuarl engelska; engelska som andra språk; engelskundervisning;

    Sammanfattning : Elevernas tillgång till olika digitala medier har under de senaste 10 åren ökat. Flera elever möter idag det engelska språket utanför skolan i form av olika aktiviteter. Syftet med studien är att undersöka hur lärare förhåller sig till den engelska som eleverna har med sig in i klassrummet. LÄS MER