Sökning: "overall attitude"

Visar resultat 11 - 15 av 584 uppsatser innehållade orden overall attitude.

  1. 11. KLAR(N)A? FÄRDIGA? SMOOOTH. En retorisk analys av Klarnas kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Julia Mohn; Hedda Seebass Svensson; [2023-03-10]
    Nyckelord :Varumärke; positionering; differentiering; kändisar; retorik;

    Sammanfattning : Executive summary Klarna is a Swedish fintech company founded in 2005 by three students at the Stockholm School of Economics. The company's aim was to make it safer and easier for people to shop online. Today, Klarna's overall goal is still to make online payments simple, secure and flexible. LÄS MER

  2. 12. Formulering av HPWS i ideella föreningar : En studie om implementationsmöjligheter av HPWS i ensvensk esportförening

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Rasmus Linnarsson; [2023]
    Nyckelord :HPWS; UWES; Turnover Intention; non-profit association; correlation coefficient; linear regression.;

    Sammanfattning : This study aims to examine and identify possibilities andprerequisites for implementing a High Performance Work System(HPWS) in a Swedish non-profit association’s operations. Theessay assumes a set of frameworks in the form of HPWS practiceswhich are defined in previous research in order to determine andevaluate the implementation possibilities in the association. LÄS MER

  3. 13. Hundägares motivation till utfodring med färskfoder och deras inställning till sterilisering av foder: en enkätstudie

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Clinical Sciences

    Författare :Moa Lindell; [2023]
    Nyckelord :färskfoder; RMBD; BARF; högtrycksbehandling; HPP; livsmedelsbestrålning;

    Sammanfattning : Att utfodra sin hund med färskfoder, även känt som Raw meat based diets (RMBD), har ökat i popularitet de senaste åren. Förespråkare av dieten menar att den är överlägsen traditionella våt- och torrfoder gällande näringsinnehåll och positiva effekter på hundens hälsa. LÄS MER

  4. 14. Affärsrelationer i en digital värld : En kvalitativ studie om konsten att upprätthålla digitala affärsrelationer inom B2B-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Wilma Mattsson; Linnea Leppämäki; [2023]
    Nyckelord :Business Relations; B2B; Digital Tools; Communication; Affärsrelationer; B2B; Digitala Verktyg; Kommunikation;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to create an understanding of the importance of digital tools in B2B (Business-to-Business) operations and how the new digital world has changed the attitude of all actors toward digital customer relations. The study is based on theories in relationship marketing, communication, digital tools, and direct and digital marketing. LÄS MER

  5. 15. The Dawn of Euro-English : Student and Teacher’s Knowledge and Opinion on Euro-English and the English Standards in Swedish Upper-Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Irmelie Sundfors; [2023]
    Nyckelord :Upper-secondary school; American standard English; British standard English; Euro-English; upper-secondary school teachers; English teaching; Sweden;

    Sammanfattning : Throughout the 1900s, the English subject has gone through massive change in the Swedish school system. The main focus has always been on the British standard, with the United Kingdom as the model for all who study English or educate students. LÄS MER