Sökning: "overall attitude"

Visar resultat 21 - 25 av 584 uppsatser innehållade orden overall attitude.

  1. 21. Vindkraft i Tönsen : en studie om lokal acceptans för vindkraft

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Viktor Rombrant; [2023]
    Nyckelord :vindkraft; klimatomställning; energirättvisa; platstillhörighet; landsbygdsutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka invånares och politikers samt tjänstepersoners syn på befintlig vindkraft i Bollnäs kommun. Studien syftar också till att bidra med förståelse för vilka utmaningar som finns med fortsatt utbyggnad av vindkraft, och hur acceptans för vindkraft kan förbättras. LÄS MER

  2. 22. Lek, lärande & rörelse på bostadsgården med dagvatten som resurs

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Anna Forsfält Ljungberg; Matilda Andersson; [2023]
    Nyckelord :multifunktionalitet; vattenlek; inlärning; rörelse; dagvatten; dagvattenhantering; bostadsgård; ; vattengestaltning; ekostaden; Augustenborg; Bo01; resurshantering;

    Sammanfattning : Föreliggande studie utreder hur dagvatten kan användas som resurs för att främja lek, lärande och rörelse på bostadsgården. I urbana sammanhang ses ofta dagvatten som ett problem då stora vattenflöden överbelastar vår infrastruktur med förödande konsekvenser. LÄS MER

  3. 23. “Rätt man på rätt plats” : En kvalitativ intervjustudie om anställdas upplevelser av externkommunikation på Instagram – en fallstudie inom Försvarsmakten

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Max Dunström; Lina Watz; [2023]
    Nyckelord :Instagram; Extern kommunikation; Försvarsmakten; Femvertsing; Anställdas upplevelser; Organisationskultur;

    Sammanfattning : Today there is an abundance of information exchanges on social media, which means that companies and organizations need to be active and adaptable in order to be seen and noticed by their target group. Therefore, this subject is interesting to investigate from a perspective of media and communication studies. LÄS MER

  4. 24. Effekten av Artificiell Intelligens inom revisionsbranschen : En kvalitativ studie om faktorer som påverkar revisorns anpassning och acceptans till AI-teknologins införande

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Love Sjöholm; Adam Engström; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Auditor; Auditing; Adaptation; Acceptance; Artificiell Intelligens; Revisor; Revision; Anpassning; Acceptans;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens (AI) har fått allt större uppmärksamhet inom revisionsbranschen, där den har introducerats för att öka effektiviteten och förbättra kvaliteten på revisorns arbetsuppgifter. Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som påverkar revisorns acceptans och anpassning till AI-teknologin och hur den förändrar arbetsuppgifter. LÄS MER

  5. 25. Navigating the Evolving World of Fashion In-Game Advertising

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Evgenia Maria Botini; [2023]
    Nyckelord :gamification; in-game advertising; fashion advertising; consumer behavior; metaverse;

    Sammanfattning : Abstract This study addresses gaming as an interactive digital advertising tool, aiming to explore its effectiveness in digital marketing overall and to examine its impact on digital marketing for the fashion industry in particular. Purpose The purpose of this paper is to present an analytical framework for explaining the appeal of games for fashion brand advertising. LÄS MER