Sökning: "paper digital classes"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden paper digital classes.

  1. 1. Digitala verktyg i skolan : en kvalitativ analys av förutsättningar och användning hos elever i fjärde klass

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Emma Davidsson; Mirwais Hotaki; Jesper Storberg; [2023]
    Nyckelord :Digital tools; use; students; digital competence; digitalization; digital strategy; TPACK; Teacher Digital Competency; Critical Digital Literacies; fourth grade; Digitala verktyg; användning; elever; digital kompetens; digitalisering; digitaliseringsstrategi; TPACK; Teacher Digital Competency; Critical Digital Literacies; fjärde klass;

    Sammanfattning : Sverige har en ambition om att bli bäst i världen på att tillvarata digitaliseringens möjligheter, en central del i detta är att tidigt säkerställa digital kompetens hos unga. Därav att det görs satsningar på att barn ska ha tillgång till digitala verktyg av olika slag i skolmiljö. LÄS MER

  2. 2. Anonymization of Sensitive Data through Cryptography

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Isac Holm; Johan Dahl; [2023]
    Nyckelord :Cryptography; Encryption; Decryption; AES; Camellia; Anonymization; Sensitive Data;

    Sammanfattning : In today's interconnected digital landscape, the protection of sensitive information is of great importance. As a result, the field of cryptography plays a vital role in ensuring individuals' anonymity and data integrity. LÄS MER

  3. 3. Att fostra framtidens digitala medborgare : Vikten av digital källkritik och hur vi kan undervisa om den

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Klara Ljungström Jotoft; Emmah Ekestolpe; [2022]
    Nyckelord :Civics; Digital Literacy; Information Literacy; Media Literacy; Source Credibility; Teaching; Upper Secondary School;

    Sammanfattning : In the context of Swedish students' difficulties to separate facts from opinions, we wanted to investigate why digital literacy, and especially source credibility, is important and how teachers in civics and the social sciences can teach students these skills. Studies show that upper secondary school students often turn to online sources when searching for information, rather than turning to traditional media. LÄS MER

  4. 4. “Yebo Gogo, it’s time to braai Mzansi!” Code-Switching, Borrowing, Prestige, Slang, and Persuasion in the Digital Marketing Industry of South Africa

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Daniel Neate; [2022]
    Nyckelord :Advertising; code-switching; borrowing; slang marketing; covert or overt prestige;

    Sammanfattning : This paper will analyse code-switching, borrowing, slang, and covert or overt prestige in online and television media. The days of OOH (Out Of Home) advertising are becoming obsolete and moving toward a digital age. LÄS MER

  5. 5. En dans på glosor? : Hur Duolingo står mot traditionell inlärning av glosor

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Dennis Asplund; [2021]
    Nyckelord :Education; motivation; vocabulary; survey; learning media; digital learning.;

    Sammanfattning : The study presents the result of two classes learning spanish vocabulary, namely grade eight andnine. Each class has been split into two big groups: A group of students that learned newvocabulary through the traditional pen-and-paper method and a group that studied the samevocabulary through the mobile app called Duolingo. LÄS MER