Sökning: "physical pedagogical environments"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden physical pedagogical environments.

  1. 1. Lärmiljön i grundsärskolan : en observationsstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Martin Frykler; [2022]
    Nyckelord :Social learning environment; pedagogical learning environment; physical learning environment; compulsory school for pupils with learning disabilities; Social lärmiljö; pedagogisk lärmiljö; fysisk lärmiljö; grundsärskola;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att bidra med kunskap om hur social, pedagogisk och fysisk lärmiljö är utformad i grundsärskolans klassrum. Utifrån syftet besvaras tre frågeställningar: Hur är den sociala lärmiljön utformad, hur är den pedagogiska lärmiljön utformad och hur är den fysiska lärmiljön utformad? Studien bygger på tolv observationer i fyra klassrum på tre grundsärskolor. LÄS MER

  2. 2. Behöver vi tillföra någonting? Behöver vi plocka bort någonting? : Förskollärares tankar kring relationen mellan materialitet och agens såsom det kommer till uttryck när den fysiska inomhusmiljön utformas utifrån barns lek

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Fanny Nilsson; Linnéa Widjeback; [2022]
    Nyckelord :Indoor environment; Pedagogical approach; View of children; Agency; Inomhusmiljö; Förhållningssätt; Barnsyn; Agens;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att ta del av förskollärares tankar kring relationen mellan materialitet och agens såsom det kommer till uttryck när de utformar den fysiska miljön inomhus utifrån barns lek. Vi utgår från ett onto-epistemologiskt perspektiv och studien bygger på en fenomenografisk metodansats. LÄS MER

  3. 3. The implementation of Outdoor Education in Luxembourgish primary schools : How do Luxembourgish primary school teachers implement Outdoor Education and which factors influence their implementation of Outdoor Education?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Julie Lipperts; [2022]
    Nyckelord :Outdoor Education; Luxembourg; primary school; practices; teacher views; teacher attitudes; barriers; correlational study;

    Sammanfattning : The present study adopted a quantitative method to explore Luxembourgish primary school teachers' practices of Outdoor Education, as well as their knowledge and opinions on this pedagogical concept. Additionally, the influence of diverse environmental and personal factors on the teachers' implementation of Outdoor Education was investigated. LÄS MER

  4. 4. Estetiska uttrycksformer i förskolans lärmiljö : Förskollärares uppfattningar om estetiska uttrycksformer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Elisabeth Persson; [2022]
    Nyckelord :Aesthetic forms of expression; preschool learning environment; preschool teacher competence; preschool teachers perceptions; phenomenography; Estetiska uttrycksformer; förskolans lärmiljö; förskollärarkompetens; förskollärares uppfattningar; fenomenografi;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to invetigate preschool teachers' perceptions of opportunities and difficulties in work with aesthetic forms of expression in the preschool's learning environment. According to the preschool curriculum (Skolverktet, 2018), preschool education must give children the opportunity to experience, shape and communicate through aestethic forms of expression such as image, form, drama, movement, song, music  and dance. LÄS MER

  5. 5. Challenges and Opportunities for Digital Mentorship Programs in ICT

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Alice Boberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The covid-19 pandemic required an emergency transition to digital education all over the world and led to a huge learning loss in most countries. Informal learning programs teaching children digital skills were stopped or digitalized due to the pandemic. LÄS MER