Sökning: "Fanny Nilsson"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden Fanny Nilsson.

  1. 1. MELLANMÄNSKLIG TILLIT Det sociala kapitalets effekt på valdeltagande i Europaparlamentsvalet 2014

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Fanny Nilsson; [2019-02-14]
    Nyckelord :Valdeltagande; Europaparlamentsvalet; socioekonomiska förhållanden; socialt kapital; mellanmänsklig tillit;

    Sammanfattning : Direct elections to the European Parliament have been held since 1979, but turnout rates havedeclined with each election. It is well established that socioeconomic factors play a part inindividuals’ decision to participate in elections, but what can be said about social capital andthe specific aspect of interpersonal trust? The aim of this thesis is to study if a higher level ofinterpersonal trust can have an effect on voter turnout to the European Parliament election,and if so, if a higher level of interpersonal trust can compensate for a lower level ofsocioeconomic status and effect voter turnout. LÄS MER

  2. 2. Medias påverkan på människors attityd till pornografi : en kvantitativ- och kvalitativ undersökning om medias påverkan på människors attityd till pornografi

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheter

    Författare :Sabina Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Media; pornografi; påverkan; attityd; normalisering; makt; mänskliga rättigheter; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker medias påverkan på människors attityd till pornografi. Bakgrunden till undersökningen kom av ett radioprogram på P3 som pratade om pornografi utan att problematisera vad de lyfte i programmet. Studien bygger på dels en kvantitativ undersökning och dels en kvalitativ analys. LÄS MER

  3. 3. Preventing Inertia: Levaraging the Usage of Facebook as a Dynamic Capability

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan; Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan; Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Fanny Nilsson; Felicia Schützler; Jennifer Sturedahl; [2019]
    Nyckelord :Business Development; Digital Innovation; Dynamic Capability; Facebook; Inertia; Marketing Inertia; Marketing Strategy; Organizational Inertia; Social Media;

    Sammanfattning : Background – Inertia describes a state whereby companies develop slower relative the pace of change experienced by their environment, something most organizations experience at least once in their lifetime. Being in the state of inertia and consequently failing to adapt to change cause new businesses to replace old ones. LÄS MER

  4. 4. Opartisk journalistik eller känslomässig retorik? : En kvalitativ innehållsanalys av Kalla Fakta & Uppdrag Granskning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation; Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Fanny Nilsson; Fabian Ceder Thorin; [2018]
    Nyckelord :medieetik; ansvar; media; journalistik;

    Sammanfattning : This thesis consists of an examination of two separate episodes of investigative journalism. These two episodes are Dömda för våldtäkt produced by SVT1 and Slutstationen produced by TV4. Each episode was released during the early autumn of 2018 and received substantial criticism for their lack of responsible journalism and proper media ethics. LÄS MER

  5. 5. Personligt varumärke - Elitidrottarens resa in i näringslivet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Ahnberg Algerbo; Izabelle Borg Nilsson; Fanny Götesson; Zecira Musovic; [2018]
    Nyckelord :Varumärke; Personligt varumärke; Strategisk branding; the big five; arketyper Branding; Personal branding; Strategic branding; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Personligt varumärke - Elitidrottarens resa in i näringslivet Seminariedatum: 2018-06-01 Kurs: FEKH29 - Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 hp Handledare: Jens Hultman Författare: Ida Ahnberg Algerbo, Izabelle Borg Nilsson, Fanny Götesson, Zecira Musovic Nyckelord: Varumärke, Personligt varumärke, Strategisk branding Syfte: Uppsatsens syfte är att genom kvalitativ forskning ge läsaren en insikt i hur ett starkt personligt varumärke kan möjliggöra processen från en elitidrottskarriär in i näringslivet. Vi ämnar även att undersöka hur det personliga varumärket kan förvaltas och påverkas under processens gång. LÄS MER