Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. Trygghetsarbetets hälsopåverkan hos elever ur ett personalperspektiv på en grundskola i en skånsk kommun

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Elin Borg; [2019]
    Nyckelord :Safety work; value-based work; student health; anchoring; safety measures; valuebased; safety; elementary school; Trygghetsarbete; värdegrundsarbete; elevhälsa; förankring; trygghetsinsatser; värdegrund; trygghet; grundskola;

    Sammanfattning : Introduktion: Psykisk ohälsa hos elever är ett växande problem. Svenska skolan ska arbeta med elevers trygghet och att bedriva ett systematiskt kvalitetsarbete mot diskriminering och kränkande behandling. LÄS MER

  2. 7. Att motverka kränkande behandling i skolan : En studie av skolors Plan mot kränkande behandling på Gotland och några lärares förhållningssätt till planen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Sandra Boman; Sonja Palm; [2019]
    Nyckelord :Värdegrund; diskriminering; mobbning; kränkande behandling; Plan mot kränkande behandling; policy enactment; värdepedagogik;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 8. Skolans ansvar att uppmärksamma, förebygga och motverka - en kvalitativ studie om grundskolors planer mot kränkande behandling, diskriminering och trakasserier.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Johanna Elfving; Fanny Englöv; [2018]
    Nyckelord :Kränkande behandling; diskriminering; trakasserier; skolverksamhet; plan;

    Sammanfattning : Kränkande behandling, diskriminering och trakasserier är ett aktuellt och växande problem i dagens skola, många barn och elever blir utsatta dagligen. Lagstiftningen föreskriver riktlinjer för arbetet mot kränkande behandling, diskriminering och trakasserier och skolans ansvar för det uppmärksammade, förbyggande och motverkande arbetet är stort. LÄS MER

  4. 9. Fritidshemmens förebyggande arbete mot kränkande behandling och diskriminering : – ur ett policyetnografiskt perspektiv

    M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/Fritidshemspedagogisk forskning

    Författare :Emelie Brangelid Freij; Emma Nilsson; [2016]
    Nyckelord :förebyggande; kränkande behandling; diskriminering; fritidshem; policy enactment teori; nyinstitutionell teori; huvudman;

    Sammanfattning : Denna studies syfte och frågeställningar handlar om hur personalen på tre olika fritidshem i tre olika kommuner beskriver att de arbetar i förebyggande arbete mot kränkande behandling och diskriminering. I studien undersöks även huvudmannens roll inom samma arbete. LÄS MER

  5. 10. ”Det är återigen ett dagligt arbete”: En kvalitativ studie om hur skolan arbetar mot diskriminering, trakasserier och kränkande behandling Författare:

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Joline Berglund Bogges; Johanna Friis; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Svenska skolor är ålagda enligt lag att förhindra att elever utsätts för diskriminering, trakasserier och kränkande behandling. Hur detta arbete bedrivs kan ta sig olika uttryck i olika skolor. LÄS MER