Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. A study investigating the factors that causes delays in construction equipment projects in UX/HMI area

    Master-uppsats, KTH/Väg- och spårfordon samt konceptuell fordonsdesign

    Författare :Shivalika Shivalika; [2023]
    Nyckelord :Construction equipment projects; delays; User Experience UX ; Human-Machine Interface HMI ; Volvo Construction Equipment; qualitative analysis; quantitative analysis; project management; communication; collaboration; Produktutvecklingsprojekt; arbetsmaskiner; förseningar; användarupplevelse UX ; människa-maskin-gränssnitt HMI ; Volvo Construction Equipment; kvalitativ analys; kvantitativ analys; projektledning; kommunikation; samarbete;

    Sammanfattning : This research study investigates the factors contributing to delays in construction equipment projects, specifically in the User Experience (UX) and Human-Machine Interface (HMI) area, with a particular focus on projects conducted at the company Volvo Construction Equipment. The study incorporates a literature review, a mixed-methods approach combining qualitative and quantitative analysis, and in-depth discussions. LÄS MER

  2. 2. Skills development to support graduates in entering thelabor market in Tanzania : A Minor Field Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Caroline Malmqvist; Lovisa Kullman; [2022]
    Nyckelord :Skills development; Skills mismatch; Youth bulge; Post-secondary education; Labor market; Tanzania; Minor Field Study; Kompetensutveckling; Kompetensgap; Youth bulge; Eftergymnasial utbildning; Arbetsmarknad; Tanzania; Mindre fältstudie;

    Sammanfattning : Increasing the access to post-secondary education is a top priority around the world, but still many graduates experience serious challenges in entering the labor market. In Tanzania the issue is prominent and partly associated with the skills mismatch, but also with the imbalance of the number of jobs available in relation to the number of graduates seeking for a job. LÄS MER

  3. 3. Skills development to support graduates in entering the labor market in Tanzania : A Minor Field Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Caroline Malmqvist; Lovisa Kullman; [2022]
    Nyckelord :Skills development; Skills mismatch; Youth bulge; Post-secondary education; Labor market; Tanzania; Minor Field Study; Kompetensutveckling; Kompetensgap; Youth bulge; Eftergymnasial utbildning; Arbetsmarknad; Tanzania; Mindre fältstudie;

    Sammanfattning : Increasing the access to post-secondary education is a top priority around the world, but still many graduates experience serious challenges in entering the labor market. In Tanzania the issue is prominent and partly associated with the skills mismatch, but also with the imbalance of the number of jobs available in relation to the number of graduates seeking for a job. LÄS MER

  4. 4. ”En planering för alla” : - En intervjustudie om planering av inkluderande svenskundervisning i årskurs 7-9

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Heidi Wagner Nottberg; Jenni Wagner; [2018]
    Nyckelord :Inkludering; inkluderande undervisning; inkluderande undervisningsstrategier;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att tillföra kunskap om vilka uppfattningar svensklärare har om sin planering och utvärdering av inkluderande undervisning och huruvida de uppfattar dilemman i samband med inkluderande undervisning. Studien är en kvalitativ intervjustudie där åtta svensklärare deltar, dessa arbetar i en kommun som de senaste tre åren arbetat aktivt och kommunövergripande med inkluderande undervisning. LÄS MER

  5. 5. Pedagogisk utvecklingstid i förskolan : En fenomenografisk studie om förskolechefers och förskollärares uppfattningar av pedagogisk utvecklingstid i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Emelie Loqvist; [2017]
    Nyckelord :pedagogisk utvecklingstid; förskolechefer; förskollärare; fenomenografi;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur förskolechefer och förskollärare uppfattar den pedagogiska utvecklingstiden samt vilka uppfattningar de har gällande dess betydelse för verksamheten. Den fenomenografiska metodansatsen användes som inspiration för att undersöka respondenternas uppfattningar. LÄS MER