Sökning: "popularity"

Visar resultat 6 - 10 av 1898 uppsatser innehållade ordet popularity.

  1. 6. Cirkulär ekonomi som ekomodernism - En tematisk analys av Sveriges politiska vision om en cirkulär ekonomi

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/Humanekologi

    Författare :Embla Hölttä; [2024]
    Nyckelord :Ecological modernisation; degrowth; circular economy; decoupling; rebound effect; green capitalism.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Circular economy has lately gained popularity as a way of dealing with environmental issues. It is a widely defined term and primarily used by companies and states that wish to keep expanding economically while protecting the environment. LÄS MER

  2. 7. Barns perspektiv på digital högläsning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Biljana Damevska; Eleonora Olofsson; [2024]
    Nyckelord :Analog högläsning; barns perspektiv; barnperspektiv; digital högläsning; förskola förhållningssätt;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how a selected group of children experience the use of audiobooks. The study is focused on children's reflections about audiobooks and read-aloud, with the increasing popularity of audiobooks in society. LÄS MER

  3. 8. Är betald UGC det nya sättet att göra reklam på?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Melgar; Madeleine Tran; Linnea Bengtsson; [2024]
    Nyckelord :Varumärkesattityder; Brand Equity; Förtroende; UGC; FGC; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Is paid UGC the new way to market? Seminar date: 2024-01-11 Authors: Linnea Bengtsson, Sara Melgar, Madeleine Tran Advisor: Clara Gustafsson Key words: Brand attitude, Brand Equity, Trust, UGC, FGC Research questions: How does paid UGC affect customers’ brand attitude in relation to brands within the makeup industry? How does paid UGC affect makeup brands Brand Equity and CBBE? Purpose: The purpose of this study is to investigate how paid UGC affects young adults’ brand attitudes towards makeup brands and how the makeup brands’ Brand Equity is affected by paid UGC. Methodology: This study was constructed through a quantitative method by a survey that was sent out to the authors’ networks and 94 responses were of use. LÄS MER

  4. 9. Moder Sveas döttrar – livsgiverskor för ett svenskt Sverige : En komparativ analys av reproducerandet av svensk nationalism i kvinnotidskrifterna Idun och Morgonbris mellan 1919–1927

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Wilma Svensk; [2024]
    Nyckelord :genus; genushistoria; nationalism; rashygien; 1900-tal; idun; morgonbris; kvinnotidskrift;

    Sammanfattning : Syftet för denna uppsats är att undersöka hur nationalism reproducerades i Sverige under 1920-talet. Uppsatsen gör detta från ett genusperspektiv genom att använda sig av Nira Yuval-Davis begrepp biologisk- och kulturell kvinnlig reproducerande av nationalism. LÄS MER

  5. 10. Dynamic Risk Management in Air Traffic Management System Failures

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

    Författare :Nick Lowth; [2024]
    Nyckelord :Air Traffic Control; Uncertainty; Risk Management; Air Traffic Management; Resilience; Emergence; Trade-offs; FLMU06; Social Sciences;

    Sammanfattning : Context This research looks at managing uncertainty and recovery processes following failure of a sociotechnical system. The provision of Air Traffic Services (ATS) is an essential service that must continue to function supporting at a minimum; medical flights, search and rescue operations, humanitarian aid, State and military flights (as demonstrated during the recent global pandemic). LÄS MER