Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Digital portfolio i bildämnet : Synliggörande och delaktighet i lärandeprocessen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED); Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Leena Joandi; [2017]
    Nyckelord :Digital portfolio; design for learning; multimodality; art education; learning process; assessment process; formative assessment; Digital portfolio; portfolio; multimodalitet; bilddidaktik; bildpedagogik; portföljarbete; mediering; synliggöra lärande; synliggöra bedömning; zpt; bfl; designteoretiskt perspektiv; lärprocesser; bedömningsprocess; formativ bedömning; dialog; asynkrotiska samtal;

    Sammanfattning : I studien undersöks användningen av digital portfolio i bildämnet och hur den digitala portfolion ingår i att synliggöra lärandeprocessen, samt hur den kan skapa en pågående dialog mellan elev och lärare. Vidare undersöks den digitala portfolions roll i elevers delaktighet i bedömningsprocessen. LÄS MER

  2. 2. Nu kan jag mycket mera : En liten studie i hur delar av Europeisk språkportfolio kan fungera som stöd för formativ bedömning i ämnet engelska, år 4.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sandra Höög; [2014]
    Nyckelord :Formative assessment; European Language Portfolio; qualitative interviews; mind maps; Formativ bedömning; Europeisk språkportfolio; Språkbiografi; kvalitativa intervjuer; föreställningskartor;

    Sammanfattning : The aim of the study is to show how a selected part of the European Language Portfolio, ELP, can support the assessment process for teachers. All the checklists at level A1 and My Language Goals from the Language Biography, a part of the ELP, are implemented and communicated in teaching in a 4th grade class of students. LÄS MER

  3. 3. Portfolio i förskolan - med perspektiv på specialpedagogik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Marie Widerberg; [2010]
    Nyckelord :dokumentation; förskolan; lärande; portfolio; reflektion; specialpedagoger;

    Sammanfattning : Abstract Marie Widerberg (2010). Portfolio i förskolan med perspektiv på specialpedagogik. (Portfolio in primary school with perspective on special education.) Sektionen för lärarutbildningen, specialpedagog utbildningen 90 hp. LÄS MER

  4. 4. Att dokumentera med hjälp av programmet @tt slöjda. Hur fungerar det?

    C-uppsats,

    Författare :Anna Andréason; Janette Gustavsson; [2010]
    Nyckelord :slöjd; digital portfolio; portfolio; @tt slöjda; s;

    Sammanfattning : Samtal kring vårt gemensamma intresse för dokumentation mynnade ut i att vi blev nyfikna på detInternetbaserade portfolioprogrammet @tt slöjda. I arbetets bakgrund beskriver vi hur styrdokumenten visar påvikten av dokumentation i skolan, redogör för portfolio som pedagogisk metod samt återger en intervju medprogrammet @tt slöjdas grundare Inger Degerfält. LÄS MER

  5. 5. Utvecklingssamtal i förskoleklass : Ett viktigt samtal

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola; Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Rebecca Franklind; Therese Norén; [2009]
    Nyckelord :Förskoleklass; Utvecklingssamtal; Portfolio; Individuell utvecklingsplan;

    Sammanfattning : Syftet med det här examensarbetet är att genom intervjuer försöka ta reda på hur man som lärare kan utforma det bästa utvecklingssamtalet för alla parter i verksamheten förskoleklass. Vi har tittat på viktiga punkter att ha med, vart fokus ligger samt vilka hinder och dilemman som kan uppstå. LÄS MER