Sökning: "prissättning varumärken"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden prissättning varumärken.

  1. 6. Rättsekonomisk analys av mobiloperatörsbranschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Jonas Blomquist; [2002]
    Nyckelord :EG-rätt; Företagsekonomi; Nationalekonomi; Rättsekonomi; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att analysera den ekonomiska effektiviteten av regleringarna för mobiloperatörer på den svenska marknaden. För att uppnå syftet krävs först att en ekonomiskt effektiv mobiloperatörsmarknad definieras. LÄS MER

  2. 7. Interprissättning och immateriella tillgångar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Pär Johansson; [2002]
    Nyckelord :Skatterätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Internprissättningsfrågor relaterade till upplåtelse och överlåtelse av immateriella tillgångar har uppmärksammats de senaste åren. Transaktioner med immateriella tillgångar är svårare att identifiera och kvantifiera än transaktioner med varor och tjänster. LÄS MER

  3. 8. Godbiten - en bit på vägen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jens Fredholm; Kathrine Wirén; Martin Hesselgren; [2001]
    Nyckelord :förpackningar; kakor; bakverk; design; familjeföretag; SME; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Godbiten – en bit på vägen Författare: Jens Fredholm, Martin Hesselgren, Kathrine Wirén Handledare: Christer Kedström Problematisering: Företaget Godbiten tillämpar en odifferentierad marknadsföring av sina produkter. Deras strategi är att tillgodose hela marknaden med bageriprodukter. LÄS MER