Sökning: "problem marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 659 uppsatser innehållade orden problem marknadsföring.

  1. 1. Mot en hållbar modeindustri med hjälp av Marknadsföring - En kvalitativ studie om hur fast fashion företag kan använda sig av hållbar marknadsföring för att främja hållbarhet inom industrin

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tilde Persson; Matilda Nordström; [2023-09-22]
    Nyckelord :ohållbar marknadsföring; greenwashing; konsumentbeteenden;

    Sammanfattning : Följande kvalitativa studie undersöker hur fast fashion företag kan använda Gordons ramverk för hållbar marknadsföring i syfte att främja hållbar konsumtion och minska de negativa konsekvenserna för samhället och miljön. Överkonsumtionen inom modeindustrin beror delvis på att produkterna är billiga och produceras för snabb försäljning, vilket leder till ohållbara marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  2. 2. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Martin Amrén; Albin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Long tail; Pareto; superstars; grocery; e-commerce; omni-channel; multi-channel; sales concentration; Longtail; pareto; superstars; dagligvaror; e-handel; omni-channel; multi-channel; försäljningskoncentration;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER

  3. 3. Spelifiering som verktyg för programmeringsundervisning i gymnasiet

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sebastian Hällman; Noella Rahman; [2023]
    Nyckelord :Spelifiering; CodinGame; Programmering; Motivation;

    Sammanfattning : Gamification involves the use of game design features and methods in non-game situations to increase engagement and motivation, this is used within media technology and interaction design. Gamification has been used in a variety of fields, including marketing, productivity, healthcare, and education. LÄS MER

  4. 4. "Drömmen om storvinsten": En kvantitativ studie om attityder till spel om pengar och dess digitala marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Rättssociologiska institutionen

    Författare :Philip Persson; [2023]
    Nyckelord :Attityder; Marknadsföring; Spelbolag; Spellagen; Social Sciences;

    Sammanfattning : Games regarding money can be seen as entertainment and a thrill in life. However, gambling can also lead to financial difficulties when it develops into an addiction. The Swedish National Board of Health and Welfare equates gambling addiction with other addictions such as alcohol and tobacco. LÄS MER

  5. 5. "OM ALLA GÖR DET ÄR DET VÄL OKEJ" En kvalitativ studie om unga kvinnors användande av och inställning till nikotinsnus

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Anna Eneberg; Ellen Håkansson Lagerhammar; [2023]
    Nyckelord :snus; vitt snus; nikotinsnus; marknadsföring mot kvinnor; influencer marketing; branding; white nicotine pouches; marketing for women.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Over recent years, there has been an increase in young women’s use of white nicotine pouches in Sweden. Statements have been made about this being a problem for public health since young people risk addiction to a harmful product. LÄS MER