Sökning: "profil marknad"

Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden profil marknad.

  1. 16. De traditionella flygbolagens överlevnad på den skandinaviska marknaden : en studie om SAS Sverige

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Susanna Henriksson; Charlotte Fränneby; [2008]
    Nyckelord :Loyalty; Involvement; Relationship Marketing; Business concept; Branding; Internal marketing; Creating a higher value; SAS Sweden; Traditional airlines; Gap analysis.; Lojalitet; Involvering; Relationsmarknadsföring; Affärsidé; Branding; Intern marknadsföring; Mervärdeskapande; SAS Sverige; Traditionella flygbolag; Gapanalys.;

    Sammanfattning : The traditional airlines exist on a market that is distinguished by an increasing competition. They are often partly or completely owned by the government and are characterized by slow decision making. Because of their existing structure and old business culture the traditional airlines find it hard to use price as a means of competition. LÄS MER

  2. 17. Teknisk och ekonomisk analys av en bränslekonvertering vid SIA TallOils pelletsfabrik

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Bioenergy

    Författare :Gustaf Johnsson; [2007]
    Nyckelord :pellets; pelletsfabrik; biobränsle; trädbränsle;

    Sammanfattning : At SIA TallOil's pellets factory in Latvia wood shavings and saw dust are dried with flue gases from a gas burner. TallOil wants to replace the gas with a biofuel that is available at the pellet plant. LÄS MER

  3. 18. ”Spindeln utan nät” : En uppsats om möbeltillverkares strategiska faktorer för långsiktig överlevnad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Sara Lundblad; Sunita Singh; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att analysera och utvärdera vilken marknadsföringsstrategi möbeltillverkare använder sig av. Det problem vi avser att belysa i denna uppsats är vilka strategiska faktorer påverkar den långsiktiga överlevnadsförmågan hos underleverantörer i möbelindustrin? Möbelbranschens underleverantörer påverkades hårt av nätverkens upplösning och att många storkunder valde att lägga produktionen utomlands till ett billigare pris. LÄS MER

  4. 19. Samspel mellan IT-avdelningen och affärsverksamheten : En studie av attityder

    Magister-uppsats, Internationella Handelshögskolan

    Författare :Katrin Axelsson; Johanna Jansson; Johanna Reinholtz; [2005]
    Nyckelord :IT; business; cooperation; IT; Affärsverksamhet; Samarbete;

    Sammanfattning : IT has become more evident in most organisations and has grown to be a part of the infrastructure rather than a tool for competitiveness. Therefore focus should now lie on how IT is adjusted to the business rather than on the usage of IT. LÄS MER

  5. 20. JC : En fallstudie på hur företaget JC arbetar med reklamkampanjer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Maria Musasoglu; Lara Johansson; [2005]
    Nyckelord :Business studies; Företagsekonomi; Företagsekonomi; Marknadsföring; Reklamkampanjer;

    Sammanfattning : Globaliseringen har lett till en mättad marknad. För att företag skall kunna överleva i detta hårda marknadsklimat så har det blivit viktigt med differentiering och flexibilitet. Den ökade konkurrensen har skapat fler valmöjligheter för kunderna vilket har ändrat på deras köpvanor. LÄS MER