Sökning: "profil marknad"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden profil marknad.
16. De traditionella flygbolagens överlevnad på den skandinaviska marknaden : en studie om SAS Sverige
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : The traditional airlines exist on a market that is distinguished by an increasing competition. They are often partly or completely owned by the government and are characterized by slow decision making. Because of their existing structure and old business culture the traditional airlines find it hard to use price as a means of competition. LÄS MER
17. Teknisk och ekonomisk analys av en bränslekonvertering vid SIA TallOils pelletsfabrik
L3-uppsats, SLU/Dept. of BioenergySammanfattning : At SIA TallOil's pellets factory in Latvia wood shavings and saw dust are dried with flue gases from a gas burner. TallOil wants to replace the gas with a biofuel that is available at the pellet plant. LÄS MER
18. ”Spindeln utan nät” : En uppsats om möbeltillverkares strategiska faktorer för långsiktig överlevnad
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att analysera och utvärdera vilken marknadsföringsstrategi möbeltillverkare använder sig av. Det problem vi avser att belysa i denna uppsats är vilka strategiska faktorer påverkar den långsiktiga överlevnadsförmågan hos underleverantörer i möbelindustrin? Möbelbranschens underleverantörer påverkades hårt av nätverkens upplösning och att många storkunder valde att lägga produktionen utomlands till ett billigare pris. LÄS MER
19. Samspel mellan IT-avdelningen och affärsverksamheten : En studie av attityder
Magister-uppsats, Internationella HandelshögskolanSammanfattning : IT has become more evident in most organisations and has grown to be a part of the infrastructure rather than a tool for competitiveness. Therefore focus should now lie on how IT is adjusted to the business rather than on the usage of IT. LÄS MER
20. JC : En fallstudie på hur företaget JC arbetar med reklamkampanjer
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Globaliseringen har lett till en mättad marknad. För att företag skall kunna överleva i detta hårda marknadsklimat så har det blivit viktigt med differentiering och flexibilitet. Den ökade konkurrensen har skapat fler valmöjligheter för kunderna vilket har ändrat på deras köpvanor. LÄS MER