Sökning: "profil marknad"

Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden profil marknad.

  1. 21. Grafisk profil för House of Sweden (Washington D.C.)

    Kandidat-uppsats, Grafisk teknik

    Författare :Mattias Kristensson; [2005]
    Nyckelord :grafisk profil; visuell identitet; företagsidentitet; varumärke; typografi; logotyp; grafisk formgivning; House of Sweden;

    Sammanfattning : Detta examensarbete innefattar både en fördjupning och en praktisk del inom ämnet grafisk profilering och visuellt identitetsskapande. Den praktiska delen av examensarbetet har utförts parallellt med reklambyrån Cabesa Communication Sweden AB, Stockholm. LÄS MER

  2. 22. Skyddet av TV-format vid licensiering

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sofie Strempel; [2004]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under senare �r har konkurrensen mellan TV-kanaler �kat kraftigt, inte minst efter det att det statliga monopolet p� TV-s�ndningar har h�vts. Detta har lett till en fokusering p� att skapa program som kan locka s� m�nga tittare som m�jligt. LÄS MER

  3. 23. Brand confusion - ett existerande problem på en del av den svenska bilmarknaden?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jessica Nilsson; Jerry Strömberg; Hanna Svensson; [2003]
    Nyckelord :Brand confusion; reklam; positionering; differentiering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken. Brand confusion är ett begrepp som beskriver en problematik som uppkommer då företags kommunikation inte uppfattas på ett tydligt sätt av mottagaren. Det är kring denna problematik vår uppsats kretsar. LÄS MER

  4. 24. Helsingborgs Dagblad och Nordvästra Skånes Tidningar - en sammanslagning av två dagstidningar

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Björn Larsson; Anders Kirchner; [2002]
    Nyckelord :motiv; kultur; dagstidningar; redaktion; media; fusion; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Helsingborgs Dagblad (HD) och Nordvästra Skånes Tidningar (NST) har under en längre period konkurrerat om till viss del samma marknad. Tidningarna har olika profil vad gäller journalistik och företagskultur. Tidningarna beslutar sig ändock plötsligen att gå samman. LÄS MER