Sökning: "psykologiska kontrakt employer brand"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden psykologiska kontrakt employer brand.

  1. 1. Employer brand och psykologiskt kontrakt : En studie om medarbetares oskrivna förväntningar på arbetsgivaren

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Lovisa Wahlberg Sundström; Ida Hardinger; [2022]
    Nyckelord :Employer brand; Employer branding; Psychological contract; Expectations; Attributes; Employer brand; Employer branding; Psykologiskt kontrakt; Arbetsgivarvarumärke; Förväntningar; Attribut;

    Sammanfattning : Bakgrund: Employer brand är en strategi som används för att attrahera och behålla medarbetare i organisationen genom att marknadsföra de fördelar som organisationen erbjuder. Dessa erbjudanden kan tolkas som löften och underförstådda förväntningar hos medarbetare. LÄS MER

  2. 2. Arbetsgivarvarumärkets betydelse : -för ett varuproducerande företag på landsbygden

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetsliv

    Författare :Elin Segerbäck; Carolina Wåhleman; [2020]
    Nyckelord :Employer brand; attribute; EVP; psychological contracts; live the brand; employer branding ambassadors; Arbetsgivarvarumärke; attribut; EVP; psykologiska kontrakt; arbetsgivarvarumärkesambassadörer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att genom ett medarbetarperspektiv få en fördjupad förståelse för konceptet arbetsgivarvarumärke och vad som uppfattas attraktivt i ett varuproducerande företag på landsbygden. För att uppnå syftet har ett kvalitativt metodval med semistrukturerade intervjuer använts som datainsamlingsmetod. LÄS MER

  3. 3. Att attrahera rätt person - En kvalitativ studie om employer branding i rekryteringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Johanna Johansson; Emma Wallin; [2015-11-17]
    Nyckelord :employer branding; rekrytering; attraktion; rykte; psykologiskt kontrakt;

    Sammanfattning : Dagens konkurrensutsatta arbetsmarknad ställer andra krav än tidigare där företag vill rekrytera rätt person för organisationen, inte bara rätt kompetens för tjänsten. Detta skapar nya utmaningar för arbetsgivare i att urskilja sig från mängden och attrahera de bästa talangerna. LÄS MER

  4. 4. Arbetsgivarvarumärken - En studie av Lindahl Advokatbyrå

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Karlsson; Albin Petterson; [2014]
    Nyckelord :Arbetsgivarvarumärke; matchning; psykologiska kontrakt; kommunikation.;

    Sammanfattning : In sectors with high skill requirements, recruiting is a core part of a company's development. Initially, the companies attract talented employees by creating an interest in the organization. Further, the challenge remains to match potential workers expectations with the company’s requirements and conditions. LÄS MER

  5. 5. Offentlig sektor och employer brand - Hur attraherar och behåller man arbetskraft inom offentlig sektor?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Jimmy Silfver; Caroline Persson; [2013-01-10]
    Nyckelord :Employer brand; Psykologiska kontrakt; Attrahera arbetskraft; Behålla arbetskraft; Offentlig sektor;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att i en större kommun i Västra Götalandsregionen undersöka högre tjänstemäns, tankar och upplevelser gällande offentlig sektor som en attraktiv arbetsgivare. Vidare studerades den aktuella organisationens skapande av sitt egna employer brand under sina anställningsprocesser. LÄS MER