Sökning: "punktuellt"
Visar resultat 21 - 25 av 31 uppsatser innehållade ordet punktuellt.
21. ”Jag ska gå och akta mig för att trilla i älven” Om pseudosamordningen gå och verba med sekventiell betydelse i ett konstruktionsgrammatiskt perspektiv.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språketSammanfattning : Denna undersökning handlar om pseudosamordning med gå i förstaledet. Den fokuserar i första hand på de samordningar där relationen mellan verben är sekventiell, d.v.s. LÄS MER
22. Det professionella samtalet på individens nivå. : En socialpsykologisk studie om betydelsen av gemensam förståelse i samtal mellan arbetsförmedlare och unga arbetslösa.
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka vilken betydelse den sociala dynamiken har för ett framgångsrikt samtal mellan unga arbetslösa och arbetsförmedlare. Undersökningen bygger på kvalitativ metod och består av genomförda intervjuer och observationer på Arbetsförmedlingen, där sex arbetslösa ungdomar och två arbetsförmedlare responderade. LÄS MER
23. Hagaskolan, en reflekterande och medveten skola : hur organisationskulturen kan påverka ett lärarlags pedagogiska arbete och bemötande av elever
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Abstrakt Med ett socialpsykologiskt perspektiv och hermeneutisk ansats är syftet med denna studie att undersöka hur en skolas organisationskultur påverkar ett lärarlags pedagogiska arbete och bemötande av elever. Vi intervjuade tio pedagoger inom ett lärarlag på Hagaskolan i Varberg. LÄS MER
24. Tidiga insatser i förskolan : För barn som riskerar att utveckla ett problemskapande beteende
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik (PED)Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vilka möjligheter och hinder som förskollärare upplever i det tidiga, förebyggande arbetet med fokus på barn som riskerar att utveckla ett problemskapande beteende. Syftet är också att belysa när pedagoger i förskolan upplever att barn är problemskapande. LÄS MER
25. Tidiga insatser för barn och elever i förskola och grundskolans tidiga år : En dubbelbottnad problematik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik (PED)Sammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka pedagogers erfarenheter av tidig identifiering och tidiga insatser i förskola och grundskolans tidiga år . Studien har baserats på fem semistrukturerade intervjuer med pedagoger inom förskola, förskoleklass och grundskolans lägre år, anställda inom samma enhet med ett flerårigt samarbete bakom sig. LÄS MER