Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Ansvarig för ansvar

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Tomas Andersson; [2018]
    Nyckelord :CSR; corporate social responsibilty; grafisk design; kommunikation; kommunikationsbyrå; marknadsföring; reklambyrå;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om vilket förhållande grafiska designers på kommunikationsbyråer i Sverige har till corporate social responsibility (CSR) när det används i marknadsföring. CSR definieras och relevant teori på området presenteras. LÄS MER

  2. 2. Leda vinnande reklam - En studie om sambandet mellan ledarskap och kreativitet på reklambyråer som prisats i effektivitetstävlingen 100-wattaren

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Eva Due; [2016]
    Nyckelord :Ledarskap; Kreativitet; Kommunikationsbyrå; Reklambyrå; 100-wattaren; Reklamtävling; Motivation; Effekt; Resultat;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar ledarskap på reklambyråer och vilket samband detta kan ha med kreativitet. Syftet är att undersöka ledarskapet i framgångsrika reklamprojekt och hur dess form påverkar kreativitet.Undersökningen har utförts genom en fallstudie där det genomförts sex kvalitativa intervjuer med personer på kommunikationsbyråer. LÄS MER

  3. 3. The Process : a study of an advertising agencys creative work procedure

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Lisa Frulla; Stefan Söber; [2014]
    Nyckelord :kreativitet; reklam; kommunikation; kreativ processmodell; Michael D. Mumford; reklambyrå kommunikationsbyrå;

    Sammanfattning : Kreativitet och kreativa processmodeller kan ses som verktyg som i marknadskommunikationsbranschen kan användas för att ta fram marknadskommunikation som tilltalar och når den tänkta målgruppen och som gör att det önskade kommunikationsresultatet uppnås. En kommunikationsbyrås uppdrag är att ta fram kreativa kommunikationslösningar för en kunds räkning. LÄS MER

  4. 4. Differences between advertising agencies with fokus on identity

    M1-uppsats, Medie- och Informationsteknik; Tekniska högskolan

    Författare :Johan Halldin; Tove Svedling; [2013]
    Nyckelord :Kommunikationsbyrå; Contentbyrå; Reklambyrå; Marknadsföringsbyråer; Identitetsskillnader; Varumärke;

    Sammanfattning : Marknadsföring har kommit att bli en dominerande verksamhet för företagen, där omfattande kun- skaper om marknadsföringsprocesser krävs. Många vänder sig därför till experter inom området, vilka dagligen arbetar med marknadskommunikation. LÄS MER