Sökning: "Kommunikationsbyrå"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade ordet Kommunikationsbyrå.

  1. 1. Utmaningar och möjligheter ett företag kan möta vid rebranding och repositioning : En kvalitativ studie som undersöker utmaningar och verktyg företag inom finansbranschen kan använda vid rebranding och repositioning

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Alice Larsson; Alexandra Eklund; [2023]
    Nyckelord :rebranding; repositioning; financial industry; challenges; models; strategies; rebranding; repositioning; finansbranschen; utmaningar; modeller; strategier;

    Sammanfattning : Finansbranschen utmärker sig som en bransch med höga krav på tillförlitlighet och trovärdighet. En grundförutsättning för finansföretagens överlevnad är kundens fortsatta förtroende där varumärket har en avgörande roll. LÄS MER

  2. 2. En undersökning av digitala projektstyrningsverktyg : En fallstudie utförd på en kommunikationsbyrå i Visby

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Charlotta Alho; Alice Pettersson; [2023]
    Nyckelord :digitalization; communication; efficiency; improvement; management tools; project; project management tools; structuring; digitalisering; effektivisering; förbättring; kommunikation; projektarbete; projektstyrningsverktyg; strukturering;

    Sammanfattning : The study has been conducted on a communication agency called Outhousebyrån. The study examines the organization’s approach to project management and explores opportunities for enhancing efficiency. The study has also investigated how a new digital project management tool affects Outhousebyråns project management. LÄS MER

  3. 3. Organisationskultur: funktion och förhoppningar : En kvalitativ undersökning av organisationskulturen på en kommunikationsbyrå ochhur den överenskommer med studenters önskan.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Linnea Westergren; Emma Sörlie; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Den effektiva webbportfolion : En studie för att hjälpa en nyexaminerad grafisk designer att hitta rätt plattform för sin portfolio

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Joakim Gudmunds; Denny Törnblad; [2020]
    Nyckelord :advertising and communication agency; graphic design; digital portfolio; recruitment; grafisk design; digital portfolio; rekrytering; reklam- och kommunikationsbyrå;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka vilka portfoliotjänster som är mest effektiva för nyexaminerade grafiska designers till att framhäva sin portfolio, i syfte att väcka intresse hos rekryterare på reklam- och kommunikationsbyråer. Idag finns en stor mängd olika portfoliotjänster som erbjuder funktioner och verktyg för att bygga portfolior. LÄS MER

  5. 5. Hur slår samhällsomvandlingarna mot mediabranschens arbetstillfredsställelse? : En kvantitativ fallstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Ahlsröd Simone; Elsa Melander; [2019]
    Nyckelord :arbetstillfredsställelse; rättvis arbetsgivare; lönetillfredsställelse; ålder; kön; mediabranschen;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att ta reda på huruvida upplevelsen av rättvis arbetsgivare, anställningsotrygghet, lönetillfredsställelse, ålder och kön påverkade upplevd arbetstillfredsställelse hos arbetstagare inom en kommunikationsbyrå i mediabranschen. Studien var av kvantitativ karaktär och genomfördes via ett webbaserat enkätformulär. LÄS MER