Sökning: "Alice Pettersson"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Alice Pettersson.
1. “Ingen vill väl att vi skjuter ihjäl varandra?” : En kritisk diskursanalys av dödsskjutningar relaterade till gängkriminalitet i svenska nyhetstidningar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Dödsskjutningar har ökat markant i Sverige under de senaste tio åren och gängkriminaliteten blir allt mer utspridd i samhället. Ämnet är högaktuellt i media och det rapporteras dagligen om nya händelser och aspekter av fenomenet. LÄS MER
2. En undersökning av digitala projektstyrningsverktyg : En fallstudie utförd på en kommunikationsbyrå i Visby
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : The study has been conducted on a communication agency called Outhousebyrån. The study examines the organization’s approach to project management and explores opportunities for enhancing efficiency. The study has also investigated how a new digital project management tool affects Outhousebyråns project management. LÄS MER
3. Den sociala konstruktionen av ålder och kompetens i förskolan : En diskurspsykologisk analys av pedagogers porträtteringar av 1-3 åringars kompetens
M1-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att identifiera sociala konstruktioner av 1-3 åringars ålder och kompetens, genom att analysera hur pedagoger porträtterar de yngsta barnen. Detta görs genom diskurspsykologisk analys av pedagogers uttalanden i samtal om omsorg och undervisning, utifrån studiens tre frågeställningar; Hur talar förskollärare och barnskötare om 1-3 åringars kompetens? Vad framställs som sanningar om 1-3 åringars kompetens? Vilja subjektspositioner tillskrivs 1-3 åringar? Diskurspsykologi har agerat som både epistemologisk och metodologisk utgångspunkt i denna studie. LÄS MER
4. Spotify – You’ve got company
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Small Purchases Make A Big Difference
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The high competition in the FMCG market today has led to an increased focus on retaining customers and adding value beyond the core business interest. Consequently, most brands engage in cause-related activities to drive brand loyalty. LÄS MER