Sökning: "relationer företag"
Visar resultat 1 - 5 av 1009 uppsatser innehållade orden relationer företag.
1. “Jag får ju fler timmar på dygnet” : En kvalitativ studie om distansarbete och välbefinnande
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The rapid digital development has transformed our lives, and today we can work in new ways compared to before. With an increased demand for flexible work arrangements, where the home serves as a workplace, it is crucial for companies to understand how this affects the well-being of employees. LÄS MER
2. Motiverande ledarskap och VD:ars tankar kring självbestämmandeteorin : Insikter från en kvalitativ innehållsanalys av podcastintervjuer
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Denna studie undersöker tillämpningen av Självbestämmandeteorin (eng.Self-Determination Theory forts. SDT) i svenska företag med fokus på hur VD:ar inkluderar SDT i sina ledarskapsfilosofier. LÄS MER
3. Skillnader avseende gemenskap och trivsel på företag med olika friskvårdsinsatser
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Arbets- och organisationspsykologiSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka om det finns någon skillnad i gemenskap eller trivsel hos företag med olika mängd friskvårdsinsatser samt om det finns någon skillnad i trivsel och gemenskap hos anställda som i högre grad utför dessa aktiviteter tillsammans med kollegor. Forskning har hittat starka band både mellan gemenskap, trivsel och arbetsprestation och mellan fysisk aktivitet, välmående och trivsel. LÄS MER
4. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER
5. Relationshantering inom leverantörskedjan : En studie om relationshantering för en mer hållbar leverantörskedja inom livsmedelsbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att beskriva den roll relationshantering spelar för att främja en mer hållbar leverantörskedja inom livsmedelsbranschen. Samhället står inför utmaningar gällande klimatförändringarna som sker i världen och studier visar att livsmedelsbranschen har en stor påverkan på dessa klimatförändringar. LÄS MER