Sökning: "relationspåverkan"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet relationspåverkan.
1. ”Det värsta vi har varit igenom, och det bästa” - föräldrars upplevelser av familjesituationen un-der IVF-behandling
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Studier visar att par som har genomgått IVF-behandling upplever en relationspåverkan på flera olika sätt. För att öka förståelsen för hur relationer påverkas av IVF-behandlingar samt kunna ge en individanpassad vård med bra stöd krävs det mer forskning inom ämnet och mer information till barnmorskor. LÄS MER
2. NÄR LIVET TAR EN OVÄNTAD VÄNDNING : -Närståendes upplevelse av sin förändrade livssituation när stroke drabbar deras nära
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap, HVSammanfattning : Bakgrund: Stroke, även kallat slaganfall, är ett samlingsnamn för infarkt i hjärnan och hjärnblödning. Det är en av våra vanligaste folksjukdomar och när någon drabbas av stroke påverkas hela familjen. De kastas helt oförberett in i en helt ny situation och deras liv vänds upp och ner. LÄS MER
3. Läxornas roll i barns liv : En intervjustudie av hur hemläxor påverkar barns relationer till lärare och skola, föräldrar och hem, samt till kamrater och fritid
M1-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier; Uppsala universitetSammanfattning : Läxor är en realitet för de allra flesta skolbarn. Ändå nämns ingenting om läxor i vare sig den gällande läroplanen (Lpo94, 1998) eller vår aktuella kurslitteratur på lärarutbildningen vid Uppsala Universitet. LÄS MER
4. Internetstrategi i ett relationsperspektiv : Relationsmarknadsföring på internet, strategiska funderingar kring ett nystartat företags internetnärvaro
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Vi har tillsammans med företaget Becare gjort denna uppsats, med avsikten att utforma en lämplig strategi för deras internetnärvaro. Becare är ett nyetablerat företag som avser att införliva Internet i sin affärsmodell, bl a som relationsmarknadsförings-verktyg. LÄS MER