Sökning: "relationsskapande i sociala medier."
Visar resultat 31 - 35 av 49 uppsatser innehållade orden relationsskapande i sociala medier..
31. När målet helgar mediet : En kvalitativ fallstudie av dold viral PR
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Surveys show that consumers tend to avoid traditional marketing channels, leading the practitioners to use earned media channels through public relations (PR). This has also led to the use of covert PR. LÄS MER
32. Appar under lupp : En explorativ studie av de svenska riksdagspartiernas representation och kommunikation i mobilappar
Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Vi lever i en värld där vi medborgare blir rörligare. Dels på så sätt att vi distanserar oss från partipolitiken men också på så sätt att vi blir mer fysiskt rörliga och samhället blir mer mobilanpassat. Partier måste finna nya vägar för nå medborgarna och skapa relationer till dem. LÄS MER
33. "Fighting Freakin' Voldemort" : En kvalitativ studie om hur The Harry Potter Alliance kommunicerar med sin målgrupp
Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Titel: "Fighting Freakin’ Voldemort" – En kvalitativ studie om hur The Harry Potter Alliance kommunicerar med sin målgrupp Författare: Louise Åslund och Magdalena Nyberg Kurs, termin och år: Medie- och Kommunikationsvetenskap GR (C), C-uppsats. HT13 Handledare: Elisabet Ljungberg Antal ord: 18 188 Problemformulering och syfte: Den här studien behandlar temat fanaktivism ur ett organisationsperspektiv och undersöker hur The Harry Potter Alliance (HPA) genom att anspela på gemensamma intressen väcker ett samhällspolitiskt intresse och engagemang hos sina anhängare. LÄS MER
34. Facebook - en vinnande valstrategi? En studie om relationsskapande ur ett väljarperspektiv.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : In today’s society where Swedish citizens have a hard time identifying themselves with political parties, it has become essential for the parties to use relationship management. The technological evolution in the shape of social media has created a space for more symmetrical communication where relationships can be formed between political parties and voters. LÄS MER
35. Relationer i fokus? : En studie om kommunikation i sociala medier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Sociala mediers uppkomst har inneburit nya möjligheter för marknadskommunikation men de har också vänt upp och ner på traditionella marknadsföringsmetoder. Det finns därför en osäkerhet kring hur mediernas fulla potential för dialog, interaktivitet, relationsbyggande och viral spridning ska utnyttjas. LÄS MER