Sökning: "relationsskapande i sociala medier."

Visar resultat 31 - 35 av 49 uppsatser innehållade orden relationsskapande i sociala medier..

  1. 31. När målet helgar mediet : En kvalitativ fallstudie av dold viral PR

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Rebecka Gustafson; [2014]
    Nyckelord :Public Relations; asymmetrical communications; symmetrical communications; social media; viral PR; covert PR; Public Relations; viral spridning; sociala medier; asymmetrisk kommunikation; symmetrisk kommunikation; dold PR;

    Sammanfattning : Surveys show that consumers tend to avoid traditional marketing channels, leading the practitioners to use earned media channels through public relations (PR). This has also led to the use of covert PR. LÄS MER

  2. 32. Appar under lupp : En explorativ studie av de svenska riksdagspartiernas representation och kommunikation i mobilappar

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Filip Berggren; Evelina Wesslén; [2014]
    Nyckelord :Politisk kommunikation. Public Relations. Strategisk kommunikation. Relationship management. Mobilappar. Appar. Mobilapplikationer. Svenska riksdagspartier. Tvåvägskommunikation. Envägskommunikation.;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Vi lever i en värld där vi medborgare blir rörligare. Dels på så sätt att vi distanserar oss från partipolitiken men också på så sätt att vi blir mer fysiskt rörliga och samhället blir mer mobilanpassat. Partier måste finna nya vägar för nå medborgarna och skapa relationer till dem. LÄS MER

  3. 33. "Fighting Freakin' Voldemort" : En kvalitativ studie om hur The Harry Potter Alliance kommunicerar med sin målgrupp

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Louise Åslund; Magdalena Nyberg; [2014]
    Nyckelord :Aktivism; fanaktivism; nördar; fans; The Harry Potter Alliance; HPA; fiktion; målgruppsanpassad kommunikation; mobilisering; populärkultur.;

    Sammanfattning : Titel: "Fighting Freakin’ Voldemort" – En kvalitativ studie om hur The Harry Potter Alliance kommunicerar med sin målgrupp Författare: Louise Åslund och Magdalena Nyberg   Kurs, termin och år: Medie- och Kommunikationsvetenskap GR (C), C-uppsats. HT13 Handledare: Elisabet Ljungberg   Antal ord: 18 188   Problemformulering och syfte: Den här studien behandlar temat fanaktivism ur ett organisationsperspektiv och undersöker hur The Harry Potter Alliance (HPA) genom att anspela på gemensamma intressen väcker ett samhällspolitiskt intresse och engagemang hos sina anhängare. LÄS MER

  4. 34. Facebook - en vinnande valstrategi? En studie om relationsskapande ur ett väljarperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Linn Ulterman; Micaela Kurtsson; [2014]
    Nyckelord :strategisk politisk kommunikation; relationer; sociala medier; Facebook; politiskt engagemang; identitet; intrycksstyrning; Social Sciences;

    Sammanfattning : In today’s society where Swedish citizens have a hard time identifying themselves with political parties, it has become essential for the parties to use relationship management. The technological evolution in the shape of social media has created a space for more symmetrical communication where relationships can be formed between political parties and voters. LÄS MER

  5. 35. Relationer i fokus? : En studie om kommunikation i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emma Lesko; Caroline Nordlund; [2014]
    Nyckelord :Social media; non-profit organisations; communication; relationship marketing; dialogue; Word-of-Mouth; eWord-of-Mouth; Sociala medier; ideella organisationer; kommunikation; relationsmarknadsföring; dialog; Word-of-Mouth; eWord-of-Mouth;

    Sammanfattning : Sociala mediers uppkomst har inneburit nya möjligheter för marknadskommunikation men de har också vänt upp och ner på traditionella marknadsföringsmetoder. Det finns därför en osäkerhet kring hur mediernas fulla potential för dialog, interaktivitet, relationsbyggande och viral spridning ska utnyttjas. LÄS MER