Sökning: "relationsskapande i sociala medier."

Visar resultat 36 - 40 av 49 uppsatser innehållade orden relationsskapande i sociala medier..

  1. 36. Grön Marknadsföring i sociala medier - en studie om hur sociala medier används av företag för att marknadsföra grönt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Edvin Shoaibi; Amanda Johansson; [2014]
    Nyckelord :advertising; sustainable marketing; enviromental marketing; ekologisk; sociala medier; social media; grön marknadsföring; green marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Grön marknadsföring i sociala medier – en studie om hur sociala medier används av företag för att marknadsföra grönt. Kurs: KSKK01 Service Management Författare: Amanda Johansson och Edvin Shoaibi Handledare: Christian Fuentes Nyckelord: Grön marknadsföring, sociala medier, interaktion, relationsmarknadsföring. LÄS MER

  2. 37. Att använda Facebook som kundservicekanal. En fallstudie baserad på Telias kommunikation på Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Charlotte Asplund; Charlotte Gren; [2013]
    Nyckelord :Telia; sociala medier; Facebook; eCRM; social CRM; CRM; kundservice; engagemang; Social Sciences;

    Sammanfattning : Telia använder idag Facebook som en kundservicekanal som ett komplement till deras traditionella kundservice. Facebook ger dem möjlighet att komma närmare deras kunder, problematiken som kan uppstå är att företag kan sakna riktlinjer för hur de ska agera på sociala medier. LÄS MER

  3. 38. Gilla mig! En studie om företags relationsskapande på Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Louisa Brauer; Linnea Kléen; [2013]
    Nyckelord :Relationsskapande; dialogskapande; engagemang; McDonald´s; Facebook; facebooksida; marknadsföring; sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problemet som föreligger denna uppsats grundar sig i företags vilja att kommunicera med sina intressenter i sociala medier, där intressenterna inte har samma intresse av en dialog med företag. När väl intresse för företag skapats uppkommer ett nytt problem när företag har svårt att hantera dialogen. LÄS MER

  4. 39. Strategisk kriskommunikation 2.0? En uppsats om strategisk kriskommunikation i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Joseph Borenstein; [2012-08-31]
    Nyckelord :kriskommunikatörer; beställare; strategisk kriskommunikation; kriskommunikation; sociala medier; relationsskapande; utförare;

    Sammanfattning : Titel: Strategisk kriskommunikation 2.0? – En uppsats om strategisk kriskommunikation i sociala medier. Författare: Joseph Borenstein. Uppdragsgivare: Cohn & Wolfe. LÄS MER

  5. 40. TripAdvisors roll i hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Oliver Barbir; Emma Karlsson; Isabell Magnusson Glad; [2012]
    Nyckelord :tripadvisor; sociala medier; marknadskommunikation; relationsmarknadsföring; varumärkesbyggande; ewom; tillförlitlighet på internet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att analysera hur hotellverksamheter nyttjar sociala mediet TripAdvisor som en del i deras marknadskommunikation och relationsskapande gentemot aktuella och potentiella gäster. Frågeställning: Vilken roll spelar TripAdvisor för hotell i södra Sverige när de kommunicerar med sina gäster? Metod: Det empiriska materialet har samlats in genom en kvalitativ ansats, där sju intervjuer har genomförts med hotellchefer och marknadsföringsansvariga på hotell placerade i Malmö och Helsingborg. LÄS MER