Sökning: "relationsskapande i sociala medier."
Visar resultat 36 - 40 av 49 uppsatser innehållade orden relationsskapande i sociala medier..
36. Grön Marknadsföring i sociala medier - en studie om hur sociala medier används av företag för att marknadsföra grönt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Grön marknadsföring i sociala medier – en studie om hur sociala medier används av företag för att marknadsföra grönt. Kurs: KSKK01 Service Management Författare: Amanda Johansson och Edvin Shoaibi Handledare: Christian Fuentes Nyckelord: Grön marknadsföring, sociala medier, interaktion, relationsmarknadsföring. LÄS MER
37. Att använda Facebook som kundservicekanal. En fallstudie baserad på Telias kommunikation på Facebook
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Telia använder idag Facebook som en kundservicekanal som ett komplement till deras traditionella kundservice. Facebook ger dem möjlighet att komma närmare deras kunder, problematiken som kan uppstå är att företag kan sakna riktlinjer för hur de ska agera på sociala medier. LÄS MER
38. Gilla mig! En studie om företags relationsskapande på Facebook
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Problemet som föreligger denna uppsats grundar sig i företags vilja att kommunicera med sina intressenter i sociala medier, där intressenterna inte har samma intresse av en dialog med företag. När väl intresse för företag skapats uppkommer ett nytt problem när företag har svårt att hantera dialogen. LÄS MER
39. Strategisk kriskommunikation 2.0? En uppsats om strategisk kriskommunikation i sociala medier
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Strategisk kriskommunikation 2.0? – En uppsats om strategisk kriskommunikation i sociala medier. Författare: Joseph Borenstein. Uppdragsgivare: Cohn & Wolfe. LÄS MER
40. TripAdvisors roll i hotellbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att analysera hur hotellverksamheter nyttjar sociala mediet TripAdvisor som en del i deras marknadskommunikation och relationsskapande gentemot aktuella och potentiella gäster. Frågeställning: Vilken roll spelar TripAdvisor för hotell i södra Sverige när de kommunicerar med sina gäster? Metod: Det empiriska materialet har samlats in genom en kvalitativ ansats, där sju intervjuer har genomförts med hotellchefer och marknadsföringsansvariga på hotell placerade i Malmö och Helsingborg. LÄS MER