Sökning: "relationsskapande i sociala medier."

Visar resultat 26 - 30 av 49 uppsatser innehållade orden relationsskapande i sociala medier..

  1. 26. Strategisk kommunikation i Sociala Medier : En studie om Röda Korsets användning av Twitter - en månad med ebola

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Loretto Leguisamo Norén; [2015]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; sociala medier; extern kommunikation; kris; ebola; varumärkesbyggande; förtroendeskapande; Röda korset;

    Sammanfattning : Studien innefattar Röda korsets hela kommunikation gällande ebolautbrottet i Västafrika via det sociala mediet Twitter mellan den 1:a och den 31:a oktober 2014. Studien förhåller sig teoretiskt till strategisk kommunikation och syftar specifikt till att titta på Röda korsets strategiska kommunikation i samband med ebola-krisen. LÄS MER

  2. 27. Sportbranschens relationsskapande kommunikation i sociala medier     : En kvalitativ textanalys av Nike och adidas på Facebook

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Linnéa Gunnarsson; Johanna Lindqvist; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 28. "Stämningen fortsätter att vara på topp" - en kvalitativ studie av polisens relationsskapande taktiker på Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alice Bergholtz; Susanne Jönsson; Petra Lindström; [2015]
    Nyckelord :Facebook; Government communication; Digital communication; Social media; Public Relations; Social Sciences;

    Sammanfattning : Det är allt vanligare att myndigheter etablerar sin verksamhet på sociala medier för att skapa eller upprätthålla relationer till allmänheten. Examensarbetet undersökte hur den svenska polisen använt Facebook för att kommunicera med interagerande läsare, samt de relationsbyggande taktiker polisen använt i dialogen med läsare. LÄS MER

  4. 29. Rakt in i hjärtat med en Silver Bullet : Hur @sportamore blir vänner med sina twitterföljare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Jenny Staversjö; Anna Namnori; [2015]
    Nyckelord :Twitter; Social Media; Marketing; Communication; Dialogue; Silver Bullet; Sportamore; Twitter; Sociala Medier; Marknadskommunikation; Dialog; Silver Bullet; Sportamore;

    Sammanfattning : Många företag använder Twitter i sin marknadskommunikation, men misslyckas. Uppsatsen syftar till att belysa ett e-handelsföretag, Sportamore, i Sverige som använder plattformen i dess fulla potential och därmed skapar vänskapsrelationer. LÄS MER

  5. 30. Skjut inte på Kulturtanten med hagelbössa - hon kommer ändå! En kvalitativ studie om scenkonstverksamheters externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Zara Selander; Isabella Westberg; [2014-02-13]
    Nyckelord :kulturtant; klassisk musik; konsert; opera; teater; relationsmarknadsföring; publik; marknadsföring; scenkonstverksamheter; Göteborg; publikarbete; PR; public relations; kultur; scenkonst; relationsskapande kommunikation; kommunikation;

    Sammanfattning : Titel: Skjut inte på Kulturtanten med hagelbössa - hon kommer ändå! Författare: Zara Selander & Isabella Westberg Uppdragsgivare: Arts & Business Sweden AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs universitet Termin: Höstterminen 2013 Handledare: Orla Vigsö Antal ord: 18 712 (exklusive abstract, executive summary, appendix) Syfte: Undersöka hur verksamheter inom scenkonst i Göteborg arbetar med extern kommunikation för att skapa en relation med sin publik. Samt identifiera och lyfta fram faktorer som kan inverka. LÄS MER