Sökning: "restaurangbransch"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade ordet restaurangbransch.

  1. 6. Sänkt restaurangmoms       : Hur många jobb skapades?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för nationalekonomi och statistik (NS)

    Författare :Jonatan Rosdahl; [2014]
    Nyckelord :Moms; mervärdesskatt; restaurangbransch; sysselsättning;

    Sammanfattning : År 2012 sänktes momsen på restaurang- och cateringverksamhet från 25 % till 12 %. Huvudsyftet med denna sänkning var att öka sysselsättningen i restaurangbranschen. Liknande momssänkningar har tidigare gjort på flera håll i övriga Europa. LÄS MER

  2. 7. Kommunikation i restaurangbranschen : - en studie om kommunikation i en expansiv bransch

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Nanna Mannerfelt; [2013]
    Nyckelord :Kommunikation; restaurangbransch; service management; Word-of-Mouth; relationsmarknadsföring; varumärke;

    Sammanfattning : I denna studie undersöker jag kommunikationen i restaurangbranschen i Stockholm idag (2013) och avgränsar mig till fyra restauranger i två segment, de etablerade och de nyetablerade, expanderande restaurangerna. Grunden till uppsatsen är det föränderliga restaurangklimatet i Stockholm stad, och hur restaurangbranschens kommunikation ser ut. LÄS MER

  3. 8. Narkotika på krogen - 5 restaurangchefers uppfattning om förekomst och åtgärder

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Skander El Hajjam; Christian Jostelius; [2011-03-02]
    Nyckelord :Narkotika; Restaurang; Ledare;

    Sammanfattning : År 2007 redovisade Brottförebyggande rådet i en rapport att antalet narkotikarelaterade lagföringar har ökat under 2000-talet. Bland annat visade rapporten att antalet lagförda narkotikabrott som utgjordes av bruk hade ökat från 37 procent till 54 procent under perioden 1997 – 2006. LÄS MER

  4. 9. www-kommunikation - Hur restauranger marknadsför sig via Internet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Viktoria Eklundh; [2011-02-24]
    Nyckelord :marknadsföringsstrategi; restaurangbransch; webbkommunikation; reklam; hemsida;

    Sammanfattning : Internet, är inte längre bara ett medium utan också en marknadsplats och en informationskanal. Ett av marknadsförarens verktyg är reklam och bra reklam ska innehålla så mycket kommunikation som möjligt. Marknadsförarna måste hänga med och lägga en allt större del av marknadsföringen i de digitala medierna som Internet. LÄS MER

  5. 10. Regional utveckling genom entreprenöriellt samarbete : En modell för en organiserad samverkan mellan restaurangnäring och offentlig sektor

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Sofia Ågren; Linnéa Fjellander; [2011]
    Nyckelord :Entreprenör; restaurang; samarbete; utveckling;

    Sammanfattning : Entreprenörskap har beskrivits som vår räddning ur finanskrisen och vidare anses regional utveckling vara en viktig del av Sveriges utveckling. Besöksnäringen tar i sin tur en betydande del av den regionala utvecklingen. LÄS MER