Sökning: "return on brand investment"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden return on brand investment.

  1. 1. Tick-Tock: Time to invest? : A Study of the Investment Performance of Luxury Watches versus Traditional Assets

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Gustav Sjöstedt; Sara Mannerford; [2023]
    Nyckelord :Veblen goods alternative assets traditional assets luxury watches hedonic pricing method hedonic characteristics regression analysis Sharpe ratio Treynor ratio CAPM Jensen’s alpha;

    Sammanfattning : Background: This study discusses the phenomenon of luxury goods as investment assets,focusing on luxury watches in particular. The rise of globalization and increased wealth,particularly among the middle and high-income groups in developing countries, hascreated a larger potential customer base for luxury items. LÄS MER

  2. 2. Heartful partnership or just business? : Investigating corporations' reasoning and expected outcomes of sponsoring Swedish elite football teams.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Organisation, Ledarskap, Strategi och Entreprenörskap; Jönköping University/IHH, Företagsekonomi; Jönköping University/IHH, Centre for Innovation Systems, Entrepreneurship and Growth; Jönköping University/IHH, ESOL (Entrepreneurship, Strategy, Organization, Leadership)

    Författare :Jacob Bergengren; Oscar Knutsson; Jonatan Fredriksson; [2021]
    Nyckelord :sports marketing;

    Sammanfattning : Abstract Background: Marketing in the current era is more complex than before, companies need to be creative and utilize more marketing mediums in order to stand out and reach a greater audience. Many companies thus implement sponsoring activities connected to sports to reach a greater and more specific audience. LÄS MER

  3. 3. Concretizing and legitimizing brand equity as a strategic investment : A qualitative study in the Swedish retail industry

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emil Arljung; Axel Eklund; [2020]
    Nyckelord :brand equity; shareholder value; retail;

    Sammanfattning : The retail industry has seen an immense increase in competition. Brands are becoming more similar, which makes it essential for firms to differentiate themselves against their competitors. The brand is considered the company's biggest intangible asset, possessing an array of different values for the company. LÄS MER

  4. 4. Gröna obligationer - ett lönsamt investeringsalternativ? : En studie på den svenska försäkringsmarknaden

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Christopher Sundqvist Qureshi; Samuel Staf; [2020]
    Nyckelord :Gröna obligationer; lönsamhet; försäkringsbolag; CSR; hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Kravet på hållbarhet är idag stort och finansmarknaden behöver bemöta problemen likväl som andra marknader med ett minskat klimatavtryck. När kunder har högre förväntningar och medvetenheten ökar i samhället krävs det att nya innovativa sätt att investera skapas inom finansvärldenför att lägga grunden för framtiden. LÄS MER

  5. 5. Kan företag påvisa en positiv effekt av sin sponsring? : En explorativ studie om hur företag mäter effekten av sin sponsring samt hur sponsring påverkar deras varumärkesimage

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jenny Ahlin; Klara Hällerfors; [2020]
    Nyckelord :Brand Equity; Effect measurement; Goal setting; Sponsorship; Sport; Trademark.; Brand Equity; Effektmätning; Idrott; Målsättning; Sponsring; Varumärke.;

    Sammanfattning : Att sponsra idrottsorganisationer är ett väletablerat och vanligt förekommande fenomen bland företag. Miljontals kronor pumpas in i olika idrottsorganisationer med syfte att förbättra företags anseende om deras verksamhet samt varumärke. LÄS MER