Sökning: "rhetorical agency"

Visar resultat 16 - 20 av 28 uppsatser innehållade orden rhetorical agency.

  1. 16. En retorisk utmaning i läkemedelshyllan : En studie om designbyråers visuella retoriska ramar och vägar vid formgivning av receptfria läkemedelsförpackningar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Hanna Magnusson; Joanna Mierzejewska; [2016]
    Nyckelord :Drug packaging; regulated design; packaging design; visual rhetoric; designers; marketing communications; Läkemedelsförpackningar; reglerad grafisk formgivning; förpackningsdesign; visuell retorik; formgivare; marknadskommunikation;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis was based on visual rhetoric theory to examine how design agencies experience the design of over-the-counter drug packaging, what challenges they face, and with which rhetorical appeals they convince consumers, while they relate to the non-art-related conditions, the Swedish Medical Products Agency’s regulations (SMPA). The objective was based on previous research that has begun a discourse on the phenomenon and that designers previously has expressed a lack of dialogue in the graphic expression of over-the-counter drug packaging with the SMPA. LÄS MER

  2. 17. Vem äger bilden av Migrationsverket?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Joel Tran; Fabian Ström; [2016]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; Migrationsverket; medieanalys; framing; priming; dagordningsteorin Keyword: strategic communication; the migration agency; media analysis; agenda setting theory; Social Sciences;

    Sammanfattning : Mediernas framställning av Migrationsverket Denna uppsats undersöker och analyserar hur svenska dags- och kvällstidningar, inom ämnet strategisk kommunikation, porträtterar den svenska myndigheten Mi-grationsverket i media under en av myndighetens mest krävande perioder, under pågående flyktingkris hösten 2015. Idag fungerar dags- och kvällstidningar som en brygga mellan myndighetens information och dess slutliga publik vilket ger dem stor makt i att tolka och kunna sprida egna perspektiv av Migrationsverket och dess arbete under flyktingkrisen. LÄS MER

  3. 18. Thinking back and thinking forward – through her own split. En metateoretisk studie om självbiografisk metod och trauma hos Shoshana Felman och Maxine Hong Kingston

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Christina Kall; [2015-12-01]
    Nyckelord :Shoshana Felman; Maxine Hong Kingston; What Does a Woman Want?; The Woman Warrior; autobiography; trauma; perverted agency; feminism; testimony;

    Sammanfattning : Is it possible to speak or write about yourself, if you are considered, or experience yourself, as not able or allowed to do so? Can a person gain subjectivity and agency in limited situations? In this study I outline a new term called perverted agency to examine moments and figures within the text and the autobiographical gesture where limited spaces are transformed by a renegotiation of a hierarchy of values. According to literature critic Shoshana Felman in What Does a Woman Want? (1993), women cannot write autobiographies due to trauma and its impact upon memory. LÄS MER

  4. 19. Folkrepublikens megafon mot omvärlden - En studie av kinesisk utrikespolitisk retorik i fallet Senkaku/Diaoyu-öarna

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Ulf Alvarsson; [2015]
    Nyckelord :Senkaku Diaoyu islands; history issue; face; Chinese foreign policy rhetoric; Sino-Japanese relations; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This essay explores the foreign policy rhetoric of China through its official press agency Xinhua’s English web-based version in the case of China’s territorial dispute with Japan over the Senkaku/Diaoyu//Diaoyutai (S/D) islands. The dispute was brought to life in September 2012 and the essay covers Xinhua’s rhetoric between then and September 2014 through a rhetorical analysis of articles published on the matter at five different time intervals. LÄS MER

  5. 20. Nä, så går det inte till i Sverige : Systembolagets opinionsbildning i relation till deras samhällsuppdrag

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Steffi Johansson Öhman; [2015]
    Nyckelord :formation of public opinion; alcohol monopoly; rhetorical agency; narrative analysis;

    Sammanfattning : The relevance of the Swedish alcohol monopoly has been widely debated for years in Sweden. In 2015 Systembolaget celebrates 60 years as the only actor on the alcohol market. LÄS MER