Sökning: "sales budget"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden sales budget.

  1. 1. Private label effect on small producer business development : a multiple-case study from a producer perspective

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Emelie Lundberg; [2023]
    Nyckelord :Business strategy; food producer; food retail; power and dependency; primary producers Swedish University;

    Sammanfattning : There is an unstable environment surrounding us today with varying interest rates, increased commodity and energy prices. With price increases in many areas at the same time there has been a successively decrease in people’s private budget. With less money to spend, the hunt for low-price products in food retail has increased. LÄS MER

  2. 2. Government Interventions During a Crisis: An Event Study of the Extraordinary Budget Announcements' Effect on the Swedish Stock Market

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Haris Badakhsh; Jean Pierre Saliba; [2022]
    Nyckelord :Fiscal policy; Stock market; COVID-19; Stimulus package; Event study;

    Sammanfattning : The impact of several stimulus packages implemented by the Swedish government during the COVID-19 pandemic on the Swedish stock market is studied in this paper. An event study methodology is used to investigate the abnormal returns of Swedish firms during four announcements related to the stimulus packages. LÄS MER

  3. 3. Sponsring inom idrott ur ett företagsperspektiv : En studie om fyra svenska företag som ägnar sig åt idrottssponsring

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Hanna Mir; [2021]
    Nyckelord :Sport sponsorship; motives; strategy; Sponsring; idrott; motiv; strategi;

    Sammanfattning : A lot has happened to the Swedish sport landscape over the years, especially in regards to commercialization and professionalization processes. A result of this development is that many companies today want to be associated with sports and therefore choose to invest large parts of their marketing budget in sports sponsorship. LÄS MER

  4. 4. Restaurangbranschens överlevnadsstrategier under Coronakrisen : En studie om krishantering inom restaurangbranschen i Norrbotten

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Amanda Renberg; Mikaela Norgren Wiklund; [2021]
    Nyckelord :Management Control Systems During Crisis; Interactive Control Systems; Diagnostic Control Systems; Covid-19; Ekonomistyrning under kris; interaktiva styrsystem; diagnostiska styrsystem; covid-19;

    Sammanfattning : En kris är vanligtvis förknippad med ett stort hot till företag och med en hög grad av osäkerhet. Varje krissituation är också unik vilket innebär att krishanteringen kommer att skilja sig åt beroende på den givna situationen. LÄS MER

  5. 5. Budgetens kritik testad i en osäker omgivning : en utforskande undersökning från svenska bilåterförsäljares perspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sanna Kuzet; Malin Engarås; [2021]
    Nyckelord :Budget; Budget critisism; Dynamic environment; Organizational management; Car Industry; Car retailers; Contingency theory; Explorative study; Budget; Kritik av budget; Dynamisk omgivning; Organisationsledning; Bilbranschen; Bilåterförsäljare; Kontingensteorin; Utforskande undersökning;

    Sammanfattning : I takt med att organisationers omgivande miljö beskrivs som alltmer dynamisk, ökar kritiken mot den budgeteringen, då budget anses var ett statiskt ekonomistyrningsverktyg. Trots medhållet som kritiken får visar empiriska studier att få företag faktiskt överger budget som huvudsakligt planerings- och kontrollverktyg (Sandalgaard 2012; Ekholm & Wallin 2000; Dokulil, Zlámalová & Popesko 2017). LÄS MER