Sökning: "samband utbildning resultat"
Visar resultat 1 - 5 av 736 uppsatser innehållade orden samband utbildning resultat.
1. Sociala medier och självförtroende : Hur användandet av sociala medier samverkar med upplevt självförtroende
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Bakgrund. Närvaron på sociala medier är hög bland Sveriges befolkning och tidigare forskning tyder på att intensiv användning kan ha en negativ effekt på välbefinnandet, samtidigt har självförtroende visat sig vara en viktig faktor för individens välbefinnande. LÄS MER
2. Att möta patienter på akutmottagning : - ur ett sjuksköterskeperspektiv
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Tidigare forskning visade att det fanns flera bakomliggande orsaker till patienters negativa upplevelser av ett besök på en akutmottagning. Dessa orsaker kunde leda till patienters verbal och fysisk aggression. LÄS MER
3. Redovisningsstudenters etiska ställningstagande och verkligt beteende
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Den här undersökningen är utförd på en svensk högskola och syftar till att studera förhållanden mellan redovisningsstudenters inrapporterade etiska ställningstaganden och deras verkliga beteenden utifrån variablerna könstillhörighet, utbildningsnivå och ålder. Metod: Studien har utförts med en kvantitativ metod, där empiriinsamlingen har skett genom enkäter. LÄS MER
4. Ambulanspersonalens upplevelse av att vårda barn inom ambulanssjukvården
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Ambulanspersonalen behöver kunskap och kompetens att bemöta och bedöma alla patienter oavsett ålder, symtom, tillstånd och sjukdom. Barn är en liten patientgrupp inom ambulanssjukvården vilket leder till att ambulanspersonalen kan uppleva begränsningar och brist på viktig erfarenhet vid vårdande av barn. LÄS MER
5. En kvalitativ studie om hur förskollärare uppfattar inkludering i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur förskollärare uppfattar begreppet inkludering i förskolan och hur de arbetar kring inkludering. I samband med denna studie lyfts även förskollärarnas förhållningssätt utifrån egna erfarenheter och kompetenser, gällande inkluderingsarbetet i verksamheten. LÄS MER