Sökning: "scct"
Visar resultat 31 - 35 av 95 uppsatser innehållade ordet scct.
31. Otraditionella val, eller?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : I denna studie undersöks vad unga personer upplevt att de fått för reaktioner när de valtatt gå yrkesprogram, då de kommer från en bakgrund med minst en förälder som hareftergymnasial utbildning. Frågeställningarna i undersökningen handlar om att ta redapå hur de upplever att de påverkats av föräldrar, andra betydelsefulla individer i sinomgivning samt hur de upplevt sin förmåga att klara av gymnasiestudierna. LÄS MER
32. "Vi vill återigen be våra kunder om ursäkt" : En analys om hur praxis inom kriskommunikation implementeras i en verklig kris.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Abstract The purpose of this essay was to examine whether parts of established theories regarding crisis communication on social media can be found in real crisis communication during a real crisis. The crisis examined was a crisis that the warehouse Åhlens went through in 2017, where they received criticism for putting items that were injured in regards to a terrorist attack on sale just days after the attack. LÄS MER
33. Karriär och mående hand i hand - En studie om studie-och yrkesvägledarens bemötande av elever med nedsatt psykiskt välbefinnande
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Under våra praktikperioder blev vi väldigt nyfikna på hur studie-och yrkesvägledaren bemöter elever som mår dåligt av olika skäl och där studiesituationen och framtida karriärval därför blir begränsade. Den forskning vi presenterar tyder på att det nedsatta psykiska välbefinnandet hos unga personer i Sverige fortsätter att öka och vi funderar på om studieoch yrkesvägledarens kompetens behöver utvecklas. LÄS MER
34. Med anledning av covid-19 : En kvantitativ studie om svenska kommuners kriskommunikation under en pandemi
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien har syftat till att undersöka hur svenska kommuner har använt Facebook som kanal i sin kriskommunikation under en kritisk fas av pandemin covid-19. En kvantitativ innehållsanalys har gjorts på totalt 20 kommuner i Sverige. Urvalet har varit de, till befolkningsmängd sett, tio största och tio mindre kommunerna. LÄS MER
35. Hjälp, mitt anseende är i fara : En studie om hur influencers hanterar potentiella anseende-kriser
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Att företag använder sig av influencers i sin marknadsföring blir allt vanligare. Influencers är populära för dess trovärdighet och unika relation till följarna. Men deras trovärdighet är också deras svaghet, då misstag och kritik riskerar att påverka en influencers anseende till det negativa. LÄS MER