Sökning: "seamless web"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden seamless web.

  1. 1. Mobilen som verktyg under användarens beslutsprocess

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Sara Olsson; Agnes Nordström; [2023]
    Nyckelord :Omnichannel; the user s decision-making process; seamless customer journey; Webrooming; Cultural Probes; Omnichannel; användarens beslutsprocess; sömlös kundresa; Webrooming; Cultural Probes;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker användningen av mobiltelefoner som verktyg under användares beslutsprocess i en omnichannel-kundresa med fysisk och virtuell interaktion. Syftet är att identifiera både möjligheter och problem som kan uppstå vid användning av mobilen i en sådan interaktion, med fokus på fenomenet Webrooming. LÄS MER

  2. 2. Betydelsen av utilitariska och hedoniska köpbeteenden : En enkätstudie om köpbeteendets påverkan på konsumentens attityder

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Tilda Bondesson; Karolina Haraldsson; [2022]
    Nyckelord :Omnichannel; congruence; incongruence; utilitarian; hedonic; consumer behavior; Omnichannel; kongruens; inkongruens; utilitarisk; hedonisk; köpprocess;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har gjort det möjligt för en integrerad multikanalslösning där fenomenet Omnichannel har fått stort genomslag. Omnichannel tillåter konsumenten att distribuera mellan olika kanaler under en och samma köpupplevelse och den sömlösa shoppingupplevelsen öppnar upp för ett inkongruent köpbeteende. LÄS MER

  3. 3. Cool grotta! : En fallstudie om användarupplevelse i webbaserade virtuella turer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Fannie Falk Faye; Galina Lundberg; [2021]
    Nyckelord :Virtual museums; presence; immersion; UX; flow; Virtuella museer; närvaro; inlevelse; användarupplevelse; flow;

    Sammanfattning : I dagens samhälle har fler och fler verksamheter inom kulturkontexten utforskat nya sätt att presentera sitt innehåll för publiken. Ett sådant är webbaserade virtuella turer där möjlighet skapas för en intresserad allmänhet att besöka unika platser, ta del av kunskaper på ett interaktivt sätt och pröva nya sätt att besöka ett museum eller en historisk plats. LÄS MER

  4. 4. The Impact of Covid-19 on the Change of Customer Buying Behavior. : A study on the change of Swedish millennials’ buying behaviour for fashion products with respects to selecting between online and offline retail channels.

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Abdulrahman Choura; Saria Abou Jeb; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; pandemic; buying behaviour; customer behaviour; e-commerce; retailing; online stores; offline stores.;

    Sammanfattning : Background: The retail sector is rapidly developing over the past years. Retailers are investing more efforts and resources to provide a seamless experience through multiple channels. These developments led to significant changes in customer behaviour. LÄS MER

  5. 5. Performance Evaluation of WebRTC Server On Different Container Technologies : Kubernetes and Docker Swarm

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Naga Vyshnavi Kukkapalli; [2021]
    Nyckelord :Docker Orchestration; Kubernetes; Docker Swarm; WebRTC; Kurento; Containers; Real-Time communication; Prometheus;

    Sammanfattning : Background:  Cloud computing technology has come a long way with various technological advancements in the past few years. It has been accelerated with the evolution of various virtualization technologies. LÄS MER