Sökning: "seamless customer journey"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden seamless customer journey.
1. Digital Dimension of Luxury Automotive Brands: A multiple case study investigating hedonic value creation online
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : In recent years, there has been a notable shift in the conventional strategies employed by luxury automotive brands towards a more digitalized customer journey. This shift reflects the changing landscape of consumer behavior and the growing influence of technology in shaping customer experiences. LÄS MER
2. Mobilen som verktyg under användarens beslutsprocess
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Detta examensarbete undersöker användningen av mobiltelefoner som verktyg under användares beslutsprocess i en omnichannel-kundresa med fysisk och virtuell interaktion. Syftet är att identifiera både möjligheter och problem som kan uppstå vid användning av mobilen i en sådan interaktion, med fokus på fenomenet Webrooming. LÄS MER
3. Understanding consumer emotions in practices of omnichannel slow fashion retail - The involvement of emotions in slow fashion shopping
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This study draws on previous research in omnichannel shopping, which is based on literature of consumer experience, customer journey and emotions in slow fashion shopping. The aim of this study is to further evaluate how emotions shape the practice of slow fashion shopping in an omnichannel environment and how the practices also evoke emotions. LÄS MER
4. Three clicks away : A multiple case study of how technologies change the customer journey in the retail furniture sector.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The digital world is constantly growing. This contributes to increasing expectations and demands in the technical aspect. Digitization is powerful, but it further contributes to a number of challenges, such as the coordination of physical and digital stores. LÄS MER
5. Organisationens resa mot omnikanalstrategi : En studie om implementering av omnikanal och de utmaningar det kan innebära
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har bidragit till nya kommunikationsvägar och förbättrade produkter och tjänster. Möjligheterna som kommer med digitaliseringen leder till ökade krav på en sömlös shoppingupplevelse. LÄS MER