Sökning: "Emotions in shopping"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Emotions in shopping.
1. The Role of Moral Emotions in Sustainable and Unsustainable Fashion Consumption: A Swedish Consumer Perspective
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: The comfort of buying online satisfies consumers more than the traditional way of shopping in stores. Buying fashion online is highly influenced by consumers' fashion consciousness and their personal values which enhances the willingness and dependence to buy new products. LÄS MER
2. Handla ultra fast fashion, igen? : - En kvantitativ om konsumentbeteende inom ultra fast fashion
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Ultra fast fashion är ett relativt nytt fenomen som definieras som företag som producerar kläder på kort tid och säljer dessa till lågt pris. Snabb förändrade trender i kombination med korta marknadsföringsvägar gör det möjligt för ultra fast fashion att växa. LÄS MER
3. Understanding consumer emotions in practices of omnichannel slow fashion retail - The involvement of emotions in slow fashion shopping
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This study draws on previous research in omnichannel shopping, which is based on literature of consumer experience, customer journey and emotions in slow fashion shopping. The aim of this study is to further evaluate how emotions shape the practice of slow fashion shopping in an omnichannel environment and how the practices also evoke emotions. LÄS MER
4. Oops! I Did It Again... : Exploring consumers’ post-purchase emotions in regards to impulsive shopping and product returns online.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: The expansion of e-commerce and online orders have led to companies creating new marketing strategies, where impulsive purchases are important in order to boost sales. However, this also has negative aspects concerning overconsumption and the environmental impact. LÄS MER
5. Ett klick bort : En tvärsnittsstudie om Generation Z:s konsumtionsmönster kring Black Friday
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka om prisreducering, julhandel, känslor och erfarenheter på den svenska online-marknaden följer tidigare påvisat konsumtionsmönster i fysiska butiker kring Black Friday. Metod: Tvärsnittsstudien har utförts bestående av en enkätundersökning för att identifiera mönster och samband för Generation Z:s konsumentbeteende under Black Friday i förhållande till de fyra faktorerna. LÄS MER