Sökning: "seminar"
Visar resultat 21 - 25 av 671 uppsatser innehållade ordet seminar.
21. Destination Facelift: Unveiling the Dynamic Capabilities that Rejuvenate Madeira Island
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Destination Facelift: Unveiling the Dynamic Capabilities that Rejuvenate Madeira Island Date of the seminar: 2nd of May 2023 Course: BUSN39: Degree Project in Global Marketing Authors: Ivelina Petkova & Sofia Rosin Supervisor: Magnus Nillson Keywords: Destination Rejuvenation, Dynamic Capabilities, Destination Repositioning, Destination Diversification, Destination Marketing, Madeira Island Research Purpose: The purpose of this research paper is to explore the dynamic capabilities that enable destination repositioning and diversification and investigate how they rejuvenate Madeira Island as a tourist destination. Theoretical perspective: Destination rejuvenation was originally presented as a stage in Butler's (1985) Tourism Area Life Cycle Model (TALC), however, it has become an independent focus area in research that concerns the repositioning and diversification of tourism destinations. LÄS MER
22. Berättelser om digitalisering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Seminariedatum: 2 juni 2023 Kurs: FEKH49 - Examensarbete i organisation på kandidatnivå Författare: Edvin Eriksson, Leo Mitelman och Philip Trozelli Handledare: Anna Stevenson Fem nyckelord: Digitalisering, storytelling, narrativ, sensegiving och sensemaking Frågeställning: Hur framställs berättelsen om digitalisering på olika vis? Syfte: Syftet med uppsatsen är att analysera och förstå hur olika berättelser om digitalisering presenteras från olika perspektiv i en organisation. Med en narrativ analys utifrån befintlig litteratur, strävar uppsatsen efter att skapa mening och förståelse om hur olika aktörer i en organisation framställer berättelser om digitalisering. LÄS MER
23. Integrering av hållbarhetsstyrning i fastighetsbranschen - en branschstudie av sex stora fastighetsbolag i Sverige
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Integrering av hållbarhetsstyrning i fastighetsbranschen - En branschstudie av sex stora fastighetsbolag i Sverige Seminariedatum: 2 juni 2023 Kurs: FEKH69, Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 hp Författare: Thea Helander, Elias Thor och Emilia Werner Handledare: Elin Funck Nyckelord: hållbarhet, ekonomistyrning, fastighetsbranschen, Management Control Package, isomorfismer Forskningsfråga: Hur arbetar fastighetsbolag med integrering av hållbarhet i sin interna styrning och hur kan hållbarhetsarbetet i fastighetsbranschen förklaras? Syfte: I denna studie är syftet att undersöka hur stora svenska fastighetsbolag arbetar med att integrera hållbarhet i sin interna styrning. Vidare ämnar studien att undersöka hur arbetet i branschen kan förklaras. LÄS MER
24. Fake It Till You Make It – En studie om generativ AI:s inverkan på kreativitet utifrån Guilfords Measures of Divergent Thinking
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Artificial intelligence (AI) has emerged as a transformative technology, revolutionizing various domains previously reliant on human interaction. This study explores the potential implications of generative AI on creativity and idéa generation, employing widely used Guildford Measures of Divergent Thinking by Joy Paul Guilford as an assessment tool. LÄS MER
25. Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing och UGC, nu och i framtiden.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing, nu och i framtiden. Seminariedatum: 2023-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Rebecka Dagberg, Louise Hallersbo, Ellen Johnson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Influencer marketing, UGC, Gen Z, sociala medier, tillit Syfte: Syftet med studien är att identifiera hur framtidens konsumenter i Sverige, Gen Z, förhåller sig till marknadsföringsstrategierna influencer marketing och betald UGC, idag och ett år framåt. LÄS MER