Sökning: "seminar"
Visar resultat 11 - 15 av 671 uppsatser innehållade ordet seminar.
11. Performance Measurement Systems, Middle Managers, and the Fight over Control
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Performance Measurement Systems, Middle Managers, and the Fight over Control Seminar Date: June 2nd, 2023 Course: Business Administration: Bachelor’s degree project in organization. Undergraduate level, 15 credits. LÄS MER
12. The Art of Shielding Luxury Brands: Defensive Strategies for Success
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract Title: The Art of Shielding Luxury Brands: Defensive Strategies for Success Seminar date: 2023-06-01 Course: FEKH29, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 University Credits Points (UPC) Authors: Arvid Vesterberg, Oscar Frithiof and Stefan Karlsson Advisor: Jon Bertilsson Key words: Brand image, luxury brands, automotive industry, defensive, symbolism Research question: What methods and strategies do companies with luxury brands in the automotive industry use to protect their brand image? Purpose: The aim of this paper is to examine more deeply how companies in the automotive industry with luxury brands work to protect their brand image. Furthermore, the survey also aims to examine how these companies deal with potential threats to the brand image, as well as to increase awareness of the importance of protecting the brand image. LÄS MER
13. Att manipulera eller inte manipulera
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Att manipulera eller inte manipulera - En kvantitativ studie avseende sambandet mellan kvinnlig representation i ledande positioner och earnings management. Seminariedatum: 2023-01-11 Kurs: FEKH89, Examensarbete i finansiering på kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Tilde Engquist, Elina Kornbakk och Alicia Wallenberg. LÄS MER
14. Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket – En kvantitativ studie om kvinnors påverkan på budpremien vid företagsförvärv Seminariedatum: 11 januari 2023 Kurs: FEKH89: Examensarbete kandidatnivå i finansiering, 15 högskolepoäng Författare: Sofie Andersson, Moa Nordstedt och Sofia Sjöholm Handledare: Maria Gårdängen Nyckelord: Budpremie, kvinnor, förvärv, styrelse, riskaversion Forskningsfråga: Påverkas budpremien vid företagsförvärv när det finns en större representation av kvinnor i styrelsen hos intressenterna? Syfte: Syftet med studien är att analysera om det finns något samband mellan storleken på budpremien vid förvärv och högre andel kvinnor i styrelsen hos intressenterna på den svenska marknaden. Metod: Studien är av kvantitativ karaktär med en deduktiv ansats. LÄS MER
15. The Implementation of a Sustainable Corporate Brand: How to Implement a Sustainable Corporate Brand by the Management of a Retail Organization Through Rebranding
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: The Implementation of a Sustainable Corporate Brand: How to Implement a Sustainable Corporate Brand by Management of a Retail Organization Through Rebranding Date of the Seminar: 2nd of June 2023 Course: BUSN39 Degree Project in Global Marketing Authors: Henriette Grønlund Christensen and Julie Melchior Eide Supervisor: Veronika Tarnovskaya Keywords: Sustainability, corporate branding, corporate rebranding, internal corporate rebranding, strategy as practise, sustainable corporate brands Purpose: The purpose of this thesis is to understand how a sustainable corporate brand is implemented by management of a retail organization through rebranding. Therefore, the thesis relates corporate rebranding to sustainability with the aim to understand the process from going from a corporate brand to a sustainable corporate brand. LÄS MER