Sökning: "seminar"

Visar resultat 6 - 10 av 671 uppsatser innehållade ordet seminar.

  1. 6. Är betald UGC det nya sättet att göra reklam på?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Melgar; Madeleine Tran; Linnea Bengtsson; [2024]
    Nyckelord :Varumärkesattityder; Brand Equity; Förtroende; UGC; FGC; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Is paid UGC the new way to market? Seminar date: 2024-01-11 Authors: Linnea Bengtsson, Sara Melgar, Madeleine Tran Advisor: Clara Gustafsson Key words: Brand attitude, Brand Equity, Trust, UGC, FGC Research questions: How does paid UGC affect customers’ brand attitude in relation to brands within the makeup industry? How does paid UGC affect makeup brands Brand Equity and CBBE? Purpose: The purpose of this study is to investigate how paid UGC affects young adults’ brand attitudes towards makeup brands and how the makeup brands’ Brand Equity is affected by paid UGC. Methodology: This study was constructed through a quantitative method by a survey that was sent out to the authors’ networks and 94 responses were of use. LÄS MER

  2. 7. The Paradox of Gender Equality and Female Entrepreneurship

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Lisnell; Stella Berlin; [2024]
    Nyckelord :Female entrepreneurship; Values; Attitude; Perceptions; Self-Efficacy; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: The Paradox of Gender Equality and Female Entrepreneurship; A study seeking to elucidate the perceptions and value systems that underlie entrepreneurial activity among women in Sweden Seminar date: January 10th, 2024 Course: FEKH99, Bachelor Degree Project in Entrepreneurship and Innovation Management, Business administration, Undergraduate level, 15 University Credit Points Authors: Stella Berlin, Emma Lisnell Advisor: Ziad El-Awad Keywords: Female entrepreneurship; Values; Attitude; Perceptions; Self-Efficacy Research question: How do the inherent value systems surrounding women in Sweden influence their intentions, decisions, and actions in the pursuit of entrepreneurship? Purpose: Extend existing research to provide a nuanced exploration of the value systems influencing Swedish women's perceptions, intentions, and engagement in entrepreneurship. Methodology: A qualitative multiple case study with a comparative element. LÄS MER

  3. 8. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ruth Landström; Oscar Syrén; Olle Wallinder; [2024]
    Nyckelord :Influencer marketing; mikroinfluencers; engagemangsnivå; trovärdighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER

  4. 9. Övertidsmonstret dementerar: lev som du lär - En kvalitativ studie om hur förväntningar relaterar till ledarrollens självbild och Work Life Balance

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jessica Lundqvist; Tilde Detterholm; [2024]
    Nyckelord :Ledare; självbild; förväntningar; leading by example; Work Life Balance; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetes titel: Övertidsmonstret dementerar: lev som du lär - En kvalitativ studie om förväntningars påverkan på ledarrollens självbild och Work Life Balance Seminariedatum: 11 januari 2023 Ämne/kurs: FEKH49 - Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Tilde Detterholm & Jessica Lundqvist Handledare: Olof Hallonsten Fem nyckelord: Ledare, självbild, förväntningar, leading by example, Work Life Balance Forskningsfråga: Hur relaterar förväntningar till ledarrollens självbild, med specifikt avseende på Work Life Balance? Syfte: Studien avser att bidra med ökad förståelse om hur förväntningar på ledarrollen tar sig uttryck i ledarens självbild samt vilka eventuella effekter dessa får på ledarskapet och Work Life Balance. Metod: Studien antar en abduktiv ansats med en kvalitativ intervjustudie med tio semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  5. 10. The Great Brand Debate: An Analysis of Consumer Perceptions for Private Labels and National Brands Across Product Categories

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Camille Buob; Sebastian Franzén; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: The Great Brand Debate: An Analysis of Consumer Perceptions for Private Labels and National Brands Across Product Categories Date of the Seminar: 2nd June 2023 Course: BUSN39 – Degree in Global Marketing – Master Lever Authors: Camille Buob and Sebastian Franzén Supervisor: Burak Tunca Keywords: Product Category, Brand Type, Private Labels, National Brands, Consumer Perceptions Thesis Purpose: The aims of the thesis were (1) to investigate the effect of product categories on the perceptions of relative price, quality, risk, and value and (2) to test a moderation effect of brand types (Private Label or National Brand) on the relationships between the product category and the different perceptions. Methodology: A study was conducted with four different products that were representative of two different product categories - food and household, and within each product category different types of brands were selected - private label and national brand. LÄS MER